onsdag 14 oktober 2009

Underbart!

Vilken underbar dag jag haft!
Först så sov jag gott, trots att Noah kom vid strax efter 5 och tyckte att han sovit färdigt.
Fick honom dock att krypa ner under mitt täcke och han somnade om!
Sen frukost, som för ovanlighetens skull slukades utan något tjafs och i tid dessutom.
Ut till bussen med Noah och han skuttade iväg så glatt så.
In igen, titta på barnprogram, Powerpuff Girls, med Wilda.
Iväg till preschool, med hennes cykel och hjälm i bagagen.
(nej hon fick inte cykla själv idag, även om hon tjatade lite om det)
Lämna henne, prata med några mammor.
Sen bar det av direkt till mom´s club för månadsmöte/halloween firande.
Många söta små utklädda barn.
Inlämning av mummy´s papper.
Lottning av det samma.
Det är en lite hemlig grej.
Man fyller i namn, adress, barn och ålder på dem, och när man inte kommer vara hemma under resten av oktober.
Sedan ska man alltås fixa en liten present, hemmagjord eller köpt och i största hemlighet lämna hemma hos den som man drog.
På nästa möte avslöjas det vem som var den hemliga givaren.
Frivilligt att vara med, men jag tyckte det var lite kul så jag är med.
Efter mötet var det bara att åka hem och invänta Noah.
Sen iväg och hämta Wilda och cykeln (som dock är kvar i bagagen för de ska cykla i morgon också, trike-at-lon, eller nåt sånt)
Hemma fixade vi lunch.
Köttbullar och potatismos till barnen, enligt önskemål.
När barnen sedan kollade på film (de kollar ju inte på tv på kvällen, så vi brukar acceptera 1 eller 2 filmer på eftermiddagen, de är ju ganska sega då)
så tränade jag.
55 minuter med Jillian= 580kcal
Dusch och sen bubbelbad (för vem vill bada i sin egen svett) och barnen fick bada de med.
Så skönt!
Brasan är tänd (förvisso gas, men så varmt och mysigt)
Nu sitter jag här och varvar ner med en kopp te och ska snart läsa lite, har typ bara 20 sidor kvar och hur jag än ransonerar så kommer ju aldrig det räcka till 4:e filmen kommer på bio (Breaking Dawn) Det är ju den andra som kommer på bio nu i november, New Moon.
Så det lär väl dröja tills fyran kommer...
Ikväll är det back-to-school night på Wildas preschool, och jag ska gå.
Spännande!
Igår var det också en bra dag.
Fick flera komplimanger angående min klädsel och min klocka.
Kan ju börja med klockan.
Köpte den på ur&penn förra sommaren. I somras så började armbandet dela sig, svåger på skinnbutiken lagade det. Men nu i helgen började det gå sönder runt hålet.
Så jag köpte ett skinnarmband på CK som jag efter lite filande fick på själva klockan på.
En mamma frågade igår vart jag köpt min snygga klocka, vilket jag då fick erkänna att jag gjort i Sverige, men att den gått sönder och att jag lagat själv.
Imponerad blev hon ivf.
Sen hade jag mina nya stövlar, min blå skjortklänning från Melmelli och svarta leggins.
En mamma bara skriker i sin bil när hon ser mig (hon hade rutorna uppe):
OMG I totally love your outfit!
Snacka om att det gjorde min dag :)
Vad gäller Noahs papper som sköterskan efterlyste.
De är fixade!!!
Maken åkte ifrån jobbet i måndags efter lunch.
Till läkarmottagningen.
Fick papperen.
Åkte till skolsköterskan och lämnade dem direkt i hennes hand och frågade minst 3 gånger om allt var i ordning nu och Noah fick gå i skolan.
Och det fick han.
PUH!
Men om jag var hon så skulle jag nog söka nytt jobb, för hon verkar inte trivas med det hon har.
Kanske jobb som sköterska på en avdelning där patienterna ligger nedsövda. Och nattjobb såklart så hon slipper träffa anhöriga.
Later!

3 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Å vilken härlig dag! Sådana blir man så glad över och de gör verkligen ens vardag till något mer! Lite extra!
kram!

anna of sweden sa...

Blir nyfiken på dia kläder.
Tror att du får börja lägga ut Dagens Outfit. :)

Mrs F sa...

Va härligt Malin! Jag är så glad för din skull!! Kram