måndag 12 oktober 2009

Söndag & klargörande

Igår blev det en lååång promenad för oss vuxna.
Barnen de cyklade samma sträcka.
Vi gav oss iväg för att promenera i området, men det slutade med att vi gick hela varvet förbi dagis och hem.
Tog ca 1½ timme.
Kan ju säga såhär, 3 har träningsvärk idag.
Jag är inte en av dem.
Men skönt var det.
Solen sken
Barnen var glada
Fort gick det ibland, vilket resulterade i att promenaden blev intervallträning då vi fick springa för att hinna med.
Kan ju konstatera en sak samtidigt:
Wilda behöver en ny cykel!
Och så behöver hon lära sig cykla utan stödhjul.
Så det så!
.
.
.
Nu till klargörandet.
Har fått flera knasiga kommentarer.
Har inte publicerat dem.
Men jag säger såhär:
Vi åker inte till Sverige i november för att fira jul.
Vi tänker inte resa med plats för en massa extra saker (läs julklappar) på hemvägen.
Vi åker till Sverige för att träffa släkt och vänner och för att koppla av och ha det trevligt!
Stress har vi nog med hemma i veckorna.
.
Jul firar vi här hemma i lugn och ro, utan stress.
Och njuter av att bara vara vi, vår lilla familj.
.
Så då vet ni det!
.
Däremot, mamma, skulle du få tag i julskinka tills vi kommer så kan vi väl acceptera att äta det, under protester dock ;)
.
.
.
Efter promenaden igår så blev det middag.
Stekt fisk, pressad potatis, sås med shrimps, babyscallops, vårlök och färsk basilika.
Och massor med sallad och kokt broccoli.
Mums!
.
Efter middagen drog vi till Premier Outlet i Flemington.
Köpte ett par byxor, skinny, på Calvin Klein strl 10!!!
Ett par svarta stövletter, med klack.
(mina bruna från förra hösten har gått sönder)
Daniel köpte 2 par byxor, bälte, tröja och ett par skor.
Noah köpte 2 par jeans, en Bumblebee dress (mysbyxa, huvtröja och långärmad t-shirt) och 2 par mysbrallor.
Wilda köpte.....inget!
.
.
.
Idag ringde schoolnurse, strax efter 8.
Inget kul samtal.
De har tydligen slarvat bort Noahs vaccinationspapper (inget hon erkänner dock, men vi vet att vi lämnat allt)
Hon hävdar att de meddelat detta 3 gånger.
Vi har fått 1! brev.
Däremot vet jag att de ringt från skolan förra veckan, men inte lämnade de något meddelande eller ringde våra mobiler. Så det tycker inte jag att det räknas.
Så om inte maken lyckas fixa detta idag så får inte Noah komma till skolan i morgon!
Helt sjukt!
Jag förstår ju deras synvinkel, alla barnen måste vara si och så vaccinerade.
Men i brevet som vi fick i förra veckan stod det inget om avstängning.
Och läkaren är ju inte den lättaste att få tag i den är årstiden.
Krångel krångel krångel!!!
Håll tummarna!

7 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

Förlåt då så jäkla mycket att jag skev i kommentatorsfältet att E blev glad att ni skulle komma hem och barnen skulle få träffa tomten ... i sverige !!fel av mig det är klart att ni inte vill fira jul !!

Gun-Marie sa...

Julskinka i november! Har du feber eller vad? Kram mamma

mammigranten sa...

Trebarnmamman
Men snälla söta rara vännen, självklart menar jag inte dig och din sötnos.
Jag har fått några anonyma som menar att vi ställer till det för våra släktingar för att vi åker till sverige när det passar oss, att vi räknar med att de släpper allt och fixar en tidigare jul.
Så sjukt och jag har ingen aning om vem det är.
Får en att fundera på att göra bloggen lösenordskyddad.
Hoppas du inte är sur och tror att jag menade dig, för ett sådant påhopp på en kär vän skulle jag aldrig göra. Saknar dig massor och hoppas vi kan ses i SVERIGE, men utan tomte ;)
Kramar i massor till en mycket saknad vän
ps. vi måste boka en fika över datorn snarast!!!ds

Mamma
Nej feber hade jag förra veckan.
Men julskinka och senap på gott bröd är ju aldrig fel;)
Älskar dig!
Kram

Saltistjejen sa...

Såg just din kommentar ovan ang dina andra kommentarer du FÅTT. Låter ju helt galet! Hur kan folk bara skriva så????? DESSUTOM ANONYMT!!
Så jädrans fegt!
Om man nu har en åsikt som man vill ägna tid att skriva ner kan man åtminstone STÅ FÖR DEN! Tycker jag! Blä för anonyma påhopp!!!
Låter iallafall som en bra plan för er att få en lugn jul här. Det had jag gärna haft. Är inte superförtjust att åka hem till Svier geo fira jul eftersom jag vet det blir stressigt. Eller på ett sätt är det ju jättemysigt också såklart! Men jag föredrar ju att åka när det inte är ngn högtid. Tycker oftast det blir bättre då.
Jaja, det blir säkert bra.
Och det här med skolorna här och vaccinering. Jo de är OERHRT hårda med detta!!!!! kan tyckas lite galet men det verkar vara så både på dagis och skola. Hoppas det löser sig!
Kram!

Anonym sa...

Låter som en mycket bra ide att fira jul själva. Vi åker till Swe och Dalarna över jul men det innebär en hel del stress såklart men också ett tillfälle att få träffa familjen och gamla vänner som oftast är i stan. Låter som märkliga kommentarer du fått, synd att folk ska bry sig så mycket om allt möjligt.... Gillade förresten bilderna och inlägget om er resa till Niagara fallet. Och vad stora barnen har blivit under det här året!

Lena

Mrs F sa...

Jamen visst är det väl så tråkigt med taskiga anonyma kommentarer!! Fråga mig, jag vet! Folk som inte kan stå för det dom skriver utan måste gömma sig bakom anonym avsändare! Get a life! Roligt att ni kommer iaf :-) Kram

anna of sweden sa...

Hoppas det ordnar sig med vaccinationspapperna. Alltid jobbigt när sådant krånglar.