måndag 19 oktober 2009

Skyltar & lite annat

Här händer inte så mycket just nu.
Helgen regnade bort, likaså fredagen.
I fredags var Daniel hemma eftersom vi väntade en servicekille.
Och då han inte kunde säga exakt tid på dagen så fick det bli en heldag med jobb hemmifrån.
Jag kan ju inte var både hemma och hämta/lämna barn.
Men det gick bra.
I lördags åkte vi till outleten igen.
Daniel hade sett en snygg jacka där förra helgen, men som han eg tyckte var för dyr (då 300$)
Men nu hade vi 20% så jag tjatade lite på honom.
Vi åkte i 2 bilar dit, för sen skulle Daniel och barnen till Wegman´s och fika och handla, medan jag skulle njuta av lite egentid. Skippade bion denna veckan då ingen ny film kommit in som bara jag vill se. (de som båda vill se väntar vi tills de kommer på dvd)
Jag hade ju sett en butik förra helgen som jag blivit nyfiken på.
American country living
Låter mysigt va?
Och det var den verkligen.
Köpte 3 skyltar att ha här hemma.
Denna hänger över tvn.
Den här vid min pysselhörna
Ta inte illa upp svärmor, men jag tyckte den här var så fyndig så jag kunde inte låta bli.
Igår, söndag åkte Daniel iväg på ännu en mässa.
Han åkte tiiidigt.
Barnen och jag var hemma och tog det lugnt.
Ösregnade och blåste som attan ute.
Vi myste med lite sagor och annat.
Idag har de båda varit lediga från skola/dagis.
Personalutveckling eller något sådant.
Så efter frukost och träning drog vi iväg för att handla födelsedagspresenter till Daniel som fyller år på fredag.
Puh säger jag bara!
Vad mycket skräpsaker vi kunna komma hem med om barnen fått bestämma.
Tänker inte säga vad vi köpte eftersom maken är en trogen läsare, men det blev vettiga grejer ivf.
I morgon är det en vanlig dag igen.
Då ska Noah till skolan och Wilda till preschool.
Wilda har utflykt i morgon. De ska plocka pumpor och åka hökärra.
Måste komma ihåg att meddela fröknarna att hon kan bli nysig av höet.
Jag, jag ska göra en mummie!

4 kommentarer:

Mrs F sa...

Nice skyltar! Blir spännande att se vad ni hittade på till D i present. Inte lätt det där. Vad är en mummie? Kram!!

mammigranten sa...

I moms club så har vi blivit tilldelade, helt hemligt, en annan mamma att ge en hemlig gåva till. Allt hemligt, fram tills november månads nyhetsbrev. Man får själv välja vad man ger och för hur mycket. Jättekul grej!
Enda som ska stå är : You´ve been mummied!

Gun-Marie sa...

Hej Malin! Är du säker på att det inte var Daniel som köpte skylten? HA HA kram mamma

Anonym sa...

Hej!
Tycker inte skylten stämmer. jag har inte nekat dig att låna min cericefärgade svartprickiga häxhatt från Hartz med krokig vårtnäsa till, men jag garanterar inteatt barnen kan sova sedan om du visar dig för dem. Hälsade på faster på jobbet i dag. Kram från svärmor