måndag 5 oktober 2009

Höstpynt & shopping

Vad tiden går fort när man har roligt!
Nu har ännu en vecka försvunnit och jag har knappt kikat in här.
Mycket har väl eg inte hänt.
Var hos tandläkaren i tisdags förra veckan och fick en titanskruv iskruvad i underkäken.
Svensktillverkad dessutom.
Efter det har jag mått lite dåligt. Sovit uselt, då stygnen skavt och pga svullnaden.
Så när barnen var i skolan/preschool så sov jag mest eller vilade.
Sen på eftermiddagarna så har Noah gjort läxor, Wilda lekt och ritat, vi har varit ute och njutit av fina vädret, mm, mm.
Åkte och shoppade med barnen när vi hämtat Wilda i fredags.
På kvällen så var det block party på Noahs skola. Och självklart var vi där allihop.
I lördags så pkte vi iväg och shoppade lite hela familjen. Vädret var ju uruselt så ute ville vi inte vara ändå.
I går gjorde vi sista uppgiften på Noahs långläxa. Dvs jag och Daniel gick och barnen cyklade i området (och äntligen testade Noah att cykla både upp och nerför backarna). Uppgiften var att läsa gatuskyltar och vägskyltar i området.
Gick förbi ett hus där ett tvillingpar i Noahs klass tydligen bor. Så det blev en lång pratstund för oss vuxna, medan barnen lekte massor.
Jättekul!
Nedan kommer bilder på senaste fynden.
Lite höstfint vid entrén.
Lite pumpor inne
Ny kofta från Calvin Klein
Wildas nya väst
Noahs jacka, med avtagbart foder, som blir en fleecefodrad vindjacka.
Mina snygga stövlar
Wildas stövlar, som hon för övrigt ÄLSKAR
Noah bestämde sig för dessa, vilket innebär att han numera ska lära sig knyta rosetter.
Cykelhjälm till mig.
Man måste ju föregå med gott exempel.
Och kanske invigs den i morgon om vi tar cykeln till preschool.
Tröja till mig
Långärmade tröjor till mig
Polo till mig
Tröja till mig
Noah tyckte vi skulle ha en sån här, och då blev det så.
Har ju inget Halloween/höstpynt öht innan.
Köpte även ett till ljus, det i mitten.
Önskar att vi kunde ha hela hyllan över öppna spisen full med såna här, så man kan välja doft varje dag.
.
.
.
Nu ska jag ta och sätta mig i min älsklingfåtöj och fortsätta läsa bok nr4 i Twilight serien. Den är så spännande!
För lagom det inte gör ont i munnen längre och stygnen läkt bort så har förkylningen kommit...
Min ingen svinis inte, bara såååå ont i halsen. Och seg i kroppen är jag sen innan av antibiotikan.
Blä!

2 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

Många fina fynd där minsann .. jag beställde också ljus härromdagen , vad får man ge för ett sånt ljus hos dig ?? Jag gav 275,00 spänn ... dyrt tycker jag och du gav säkert knappt hälften ...

Hoppas du mår bättre nu med dina tänder

Anonym sa...

Varför skulle du inte kunna ha hyllan med ljus , det är bara att handla ??