tisdag 8 mars 2011

Tisdag och ännu ett

läkarebesök avklarat.
Och ont gjorde det!
Test av nerver är inget kul.
Tänk er elektrisk tortyr, fokuserat på enbart händer och armar.
På enhet 20 så ryckte det i fingrarna och ändå skulle han testa ända upp till 120.
Jag hade stora röda märker efter apparaten.
Har fortfarande kvar dem, efter över 6 timmar.
Sedan så skulle han även testa med en typ av nål.
Tänk grovhet stoppnål, men vass.
Som stacks in 2cm i axel, triceps, biceps, handled och "tumkudden".
Och dessutom köras runt med när den väl var på plats.
Vet dock inte om dessa tester är så tillförlitliga, då de visade först att jag hade avvikelser som tydde på något knas i ryggen.
När han testade igen så visade sig allt vara normalt.
.
Och enligt läkaren så är jag inte i behov av operation.
Jag har ju ändå "bara" problem på natten.
Sen att jag inte kan sova för att det domnar, att jag inte kan träna som jag brukar för att det domnar, att jag inte kan baka eller laga mat som vanligt för att det domnar spelar tydligen ingen roll.
Jag är ju bara hemmafru!
Får se vad handkirurgen säger om det hela.
.
.
.
Ikväll kommer Daniel hem, eller natt kanske jag ska säga.
Jag lär ju sova för fullt för det är ju efter 10 ;)
.
Framöver så är det Kanada, Sverige och en massa mer inplanerat.
För Daniel, inte för oss andra.
.
.
.
Fixade rufflen igår.
En STOR korg med massa pyssel, en film, en tidning med mat för barn att laga själva eller med hjälp, bok till mamma, popcorn, choklad, te, kaffe, chokladpulver, mer pyssel och en massa mer.
Blev kanonfin!
Meeeen jag glömde såklart ta kort på den innan jag lämnade den till preschool.
.
.
.
I morgon är det registreringsdags på skolan.
Måste ju anmäla att vi vill att Wilda ska få börja.
Här går det ju inte på automatik då många använder privat Kindergarten.
Så det är anmälan, häslodeklaration och födelsebevis som ska med.
.
.
.
Har hunnit med att se 2 filmer nu när Daniel inte varit hemma.
Step Up 3- kanonbra om man gillar dans, vilket jag gör.
127 Hours-hmmmm rätt bra, men lite obehaglig.
.
Daniel och jag har senaste veckan sett
Inception-not so god
The Social Network-rätt ok
.
.
.
Och Noah har kommit långt i sitt läsande.
Idag läste han en kul bok
Alexander and the Terrible Horrible, Not Good, Very Bad Day.
Och stolt var han.
Han "tjuvläser" även i Pippi Longstocking (riktig läsebok utan bilder)
Dvs han passar på när han tror att ingen ser.
Vet inte varför han gör det, men kanske är rädd att få läsa sin egen godnatt saga.
Inte för att han skulle få det, det gör vi så länge de själva vill höra.
Däremot läser han gärna böcker på morgonen när han vaknat för tidigt, dvs före 6.
Ingen morgon-tv före kl. 6.
.
.
.
Nu är det snart dags att lägga sötnosarna.
De håller i skrivande stund på att städa upp efter sitt pysslande.
Sedan blir det lite slött i soffan.

Inga kommentarer: