tisdag 24 augusti 2010

Hemma

I söndags natt kom han hem.
Sent!
Jag gav upp att hålla mig vaken vid 23.00.
Då visste jag att han landat.
Jag visste att han passerat passkontrollen.
Jag visste att han väntade på sin väska.
Jag visste också att hans väska inte var med på planet.
.
Han kom hem 00.30 ca.
Trött och irriterad.
Men han väckte mig som han lovat och ställde en parfym, SJP NYC, på mitt sängbord.
Sen sov vi tungt båda 2.
Äntligen var inte sängen så stor och tom.
.
Igår var han tvungen att åka in till jobbet en sväng.
Vi följde med.
Packade med min dator.
Filmer till bilen.
Filmer till datorn.
Mellanmål.
Och sen var vi på jobbet ca 4 timmar.
Efter det blev det lunch på Red Robin.
Och sedan SHOPPING!!!
Noah köpte en jacka.
Ja eller 4 eg.
Det är en jacka med en jacka i.
Jackan inuti kan användas som "regnjacka" (tål väl inte ösregn, men då är de ju inte ute och leker i skolan ändå).
Den kan användas som fleecejacka.
Ytterjackan kan användas själv som lite tunnare vinterjacka.
Och den kan användas med den andra jackan i och då vara en JÄTTE-tjock jacka.
Han köpte även en förp med 3 bakugan.
.
Daniel köpte fler vikter till skivstången.
.
Wilda köpte en förp med 3 klänningar, väskor, skor och halsband till sina Barbies.
.
Jag köpte en svart klänning, en rosa klänning och 2 par ylleknästrumpor.
.
Sedan blev det hemresa, efter en kaffe till Daniel och en chai till mig.
.
Hemma blev det bubbelbad för barnen.
God kvällsmat med hembakade frallor och hallon/blåbär smoothie.
.
Efter att barnen gått och lagt sig så drack vi ett glas vin, åt några chokladbitar och kollade på senaste avsnittet av True Blood (där Öland nämndes)
Allt för att fira att vi var tillsammans igen!
.
Idag blir det som vanligt igen.
Daniel på jobbet.
Barnen leker.
Jag ska träna!

1 kommentar:

Mrs F sa...

Skönt att han äntligen kommit hem!! Kul att Öland nämndes ;-)