söndag 22 augusti 2010

ÄNTLIGEN!!!!!

Äntligen sitter han på ett plan på väg hem.
Maken alltså.
Han skulle åkt redan i fredags morse.
Men han hade glömt det gamla passet här hemma.
Och i det passet har han sitt visum.
Så när han skulle checka in i fredags så vägrade de juså klart släppa på honom.
Kurir anlitades.
Men den bokningen blev aldrig genomförd.
Så passet kom inte med något plan under fredag dag.
Däremot så efter en hel del påtryckningar så genomfördes bokningen, passet hämtades fredag kväll.
Fick åka fraktflyg då det hämtades från hemadressen.
Hade bokningen genomförts första gången så hade jag kunnat åka in till kontoret och det skickats därifrån och då kunnat åka personflyg (heter det så? Troligen inte)
Men men, han hade ju troligen ändå inte kommit med ett plan igår.
Men natten till igår fick han mail om att det åkte via Frankfurt.
Han skulle få det idag innan kl.12.00 svensk tid och därmed hinna med ett plan vid 15.20 som går till England, byta där och sedan landa på Newark 21.40 ikväll.
Så håller jag mig vaken till typ 11 ikväll så kan jag få pussa och krama min älskade man!
.
Enda fördelen med att det blev som det blev är:
Han hann med att leta reda på och köpa millenium-tvserien!
.
Nackdelar finns det många!
.
Nu har han lovat att han ska ta lååång sovmorgon i morgon och bara åka in en kort sväng till jobbet.
Kanske blir tisdag en ledig dag, som vi, om det är fint väder, spenderar vid havet.
Onsdag har han möten och ugnstest.
Torsdag är det KNO på dagis.
Fredag ska han vara ledig.
.
.
.
Jag och barnen har haft lugna dagar.
2 dagar har vi åkt till lekparker och spenderat några timmar.
I torsdags passade vi på att göra det då andra från moms club skulle dit.
Det var vi och 2 mammor med 2 och 4 barn.
Kul!
3 timmar i värmen, men barnen höll sig i skuggan.
Fredags blev det inte mycket gjort, ingen träning (hör ju inte när det ringer på om jag är på löpbandet), inget mathandlande (ingen hemma=inget pass som skickas)
Däremot hann vi med att baka lite frallor.
Alltid uppskattat hos barnen.
.
Igår hann vi med att handla däremot.
Sedan blev det lunch.
Efter det tog vi film och lördagsgodis och satt och myste ihop.
.
Idag är det en regnig härlig innedag.
Film och popcorn.
.
Lite träning ska väl hinnas med idag.
Powerwalk troligen.
Får numera blåsor av mina joggingskor som jag har på löpbandet, de är helt enkelt utslitna i innertyget.
Knas det där
nya skor=blåsor
gamla skor=blåsor
Men nya är beställda.
Ett par Reebok runtone!!!
Har letat i reebok butiken i Flemington, men de har bara walk varanianten för dam, men självklart har de run för herr!?
.
Inget nytt på husfronten.
Eftersom maken inte kom hem nu i helgen så blev det ju inget mer tittande.
Kanske hinns det med i veckan...

Inga kommentarer: