onsdag 1 september 2010

Shoppat, badat och klippt

Ännu en gång har det gått en tid sedan jag skrev här.
Tappar lusten lite ibland och funderar lite ibland.
Varför har jag en blogg?
Tycker det är både bra och dåligt med bloggen.
Men det som är mest minus är att en del nöjer sig med infon de läser på bloggen, sen finns liksom inget intresse i vårt liv här.
De läser vad som händer i vårt liv på bloggen, men intresserar sig inget i övrigt, ställer inga frågor om vårt liv.
ALLT skriver jag faktiskt inte här!
Men men, vi får se hur det blir framöver, kanske lägger jag ner totalt, eller så låser jag den eller så fortsätter jag med lite inlägg då och då.
.
Sedan sist så har det väl inte hänt så jättemycket.
Daniels väska kom på onsdagen, så det blev 4 kvällar med millenium.
Jag kom ihåg från böckerna vad som skulle hända, det gjorde inte soffhopparen Daniel ;)
.
Det varma vädret kom tillbaka i helgen med runt 35 i skuggan. Så det blev havet i 2 dagar.
Noah tappar huden på sina fingrar efter hans kontakt med den giftiga växten.
Jag skulle ha in som attan, men han säger att det inte känns.
Och då kan jag tala om att han är den som gnäller i första taget.
Han har fått veta vilken lärare som han ska ha.
Det kom ett brev i torsdags.
En av de 2 bästa kompisarna ska gå i hans klass.
Den andra är på semester ännu, så vilken klass han kom i vet vi inte.
En tjej ifrån deras klass kom i samma med.
Och nu är det bara 6 dagar kvar.
Open house i morgon!
.
Wilda kommer ha sin favoritlärare 3 dagar i veckan, övriga 2 blir det en annan.
18 elever 3 dagar, 10 elever de andra 2.
.
Båda barnen längtar rejält efter skolstarten.
Och så ska det väl vara efter ett sommarlov?
.
Tänkte visa er lite shoppingfynd!
Hittade dessa ballerina till Wilda.
Rejäl sula som går upp över tårna, borde funka bra att ha i höst när klänning, kjol eller tunika/leggins är på. Ser ju rätt lekvänliga ut.
Gjorde om från svart till rosa med svart bakgrund istället.
De gjorde dessa på dagis i våras, men det svarta papperet hade blivit mer brunt, så jag gjorde om.
Vad tycks?
Mina nya löparskor.
Runtone från reebok.
Supersköna, men de äter strumpor.
Shoppade ju lite i Sverige i somras.
Denna är från kappahl.
Cream
Matchande kofta, från Cream
Shoppingfynd från i måndags förra veckan.
Heritage 1981 (samma kedja som forever 21)
$7.99
Också från Heritage 1981
$13.99
Lite nya jeans till Noah.
2 par levi´s 1 par lee.
Amerikas svar på jacka.
Passande tröja till en fotbollskille.
Och ta i trä, han valde en grön!
Barnen och Daniel gjorde chokladbollar i fredags.
(jag gjorde geggan)
Wilda tröttnade dock innan kameran ens kommit fram ;)
Goda var de!
Havet!
Lite drygt 24-25 grader.
Lite mycket vågor för min smak.
Vi åkte till Asbury Park i lördags och Belmar i söndags.
Lite behagligare att bada i lördags då vågorna var mindre.
Men det var varmare i söndags både i luften och vattnet.
Men nu kommer ju Earl så då blir det ju inget mer havsbad i år.
Varmt och skönt i solen!
Såhär låg jag i ca 5 minuter i lördags, sen var jag rastlös.
På söndagen tog jag med min bok.
En riktig badtjej!
Igår var det dags för klippning av barnens hår.
Båda såg fram emot det.
Wilda ville dock klippa page!
Men som ni ser gick varken jag eller Shannon(frisören) med på det.
Däremot försvann 3 inches, dvs ca 7,5 cm.
Noah var riktigt långhårig.
Han ville klippa kort på sidorna och bak, men spara längden uppe på huvudet.
Nu kan han, om han vill spreta upp håret.
Eller ha det som här, en klassisk frisyr.
Visst blev de fina?
.
Nästa tisdag är det min tur för klipp och färg.
Dags att gå ifrån det röda, jag har fått alldeles för många frågor om jag är irish denna sommar.
Inte för att jag har något emot irländare, men frågan blir rätt tröttsam.
Särskilt som det händer i genomsnitt en gång per vecka.
.
Igår hann vi även med en play/pool date.
Skönt att bada när det var så varmt.
.
På hemvägen åkte vi förbi gymmet för att boka in barnen på simlektioner.
Vi var där 20 min innan de öppnade och ändå var det ca 15pers före i kön.
Men vi fick de tider vi ville ha.
Båda har tid onsdagar 16.30-17.00
Noah är Dolphin och Wilda Muddskipper.
Olika lärare, men samma dag och tid.
Perfekt.
En resa mindre per vecka.
Nu ska jag bara boka in Wilda på gymnastik i morgon och fotboll på fredag.
Men det sker OL.
Noah ska träna fotboll på måndagar, men inte på gymmet, sen har de matcher på lördagar.
.
Daniel han är i Kanada med jobbet.
Kommer hem i morgon bitti.
.
Jo just det, efter registreringen igår så dök migränen upp.
Så efter att barnen lagt sig så la även jag mig.
19.30!
Somnade och sov ca 30 min.
Sen somnade jag inte om förrän framåt 1, vaknade vid 2.30, var vaken till 4, vaknade när Noah gick upp vid 6.
Jag var som en felgjord docka.
Ni vet en sån där som blundar när den ligger ner.
Fast jag var tvärtom.
Skittrött och illamående av huvudvärken och jag stod eller satt upp,
jättepigg när jag låg ner.
Så ni kan ju tänka er hur jag känner mig idag...
Men men jag får väl vila mycket under dagen.

7 kommentarer:

Mrs F sa...

Vilka fina shoppingfynd, den rosa tunna, skira klänningen var såå fin! Gorgeous kids and hot mama!!! Förstår dina tankar. Gör som du känner.. Att låsa den kanske är ett sätt. De som verkligen bryr sig lär nog höra av sig, de andra kan man ju vara utan. Stor kram!

Lina sa...

Vad härligt att ni fortfarande har så varmt, här är det svinkallt på morgonen och vindarna är också kyliga. Lite mer sommar hade jag gärna haft...
Gillar shoppingbilderna!

Suddrik sa...

Vad sent ni börjar skolan! Jag som tyckte 1/9 var sent :)

Vad intressant det du skriver om funderingarna över att blogga. Här är det tvärtom, jag bloggar för att slippa frågor, det blev så tjatigt att säga allt om och om igen. Jag mindes inte allt jag sagt, dessutom är det ju urjobbigt att skriva så mycket!

Älskar din bikini förresten, så snygg på dig!!

Taina sa...

Att blogga eller inte. Gör som känns bäst för dig. Jag tittar in hos dig och tycker du skriver bra. Dina barn är ju så söta och det är kul att följa deras utveckling. Liisa är ju en first grader som Noah och det är alltid intressant att se hur han har det. Gillar också att läsa om din träning som du sköter så bra. Jag kanske inte alltid kommenterar men jag läser.

Kram kram

Anonym sa...

Hej,
Inte behöver ni sluta bada redan...när vi bodde i NJ åkte vi ut till havet t o m i oktober när vädret var OK och jag älskade vågorna:-)
Något jag verkligen saknar, här i WI finns ju inget hav.

Bea i WI

mammigranten sa...

Mrs F
Tack!
Jag behåller nog bloggen som den är, men man måste ju få skrämma vissa personer lite ibland, blir så trött bara.
Kram

Lina
Ja än är det varmt, Earl drog in lite kallare luft så nu har vi runt 25 grader.

Suddrik
Ja jag tycker också det är sent att de börjar den 7 och sen särskilt som de är lediga på torsdagen också.
Alla har vi våra anledningar, men när vissa aldrig ställer frågor om vårt liv här, då menar jag nära släkt, så blir man rätt irriterad.
Och tack, jag gillar min bikini mycket och billig var den.

Taina
Som jag skrev innan så skrev jag så pga vissa nära släktingar, mest för att skrämmas lite. Men jag kommer fortsätta som vanligt, de lär ju inte ändra sitt beteende ändå...
Och visst är det intressant att läsa om andra i samma sits!
Kram

Bea
Enda nackdelen är ju att de stränder som är nära stänger nu denna helg, sedan är det förbjudet att bada där.
Vågorna gillar jag inte, är otäckt då de är så starka och barnen är så små och inte kan simma jättebra.
Och undervattensströmmarna är ju inte att leka med heller...
Så nej, havet får vänta till nästa år.

Jenny Wallentin sa...

Så härligt att ändå kunna åka till stranden fortfarande...
Här hemma har vi hunnit skrapa rutorna redan på bilen...

Kram kram