onsdag 19 maj 2010

Oh no & nr 3

Jag som höll tummarna sååååå hårt, men det hjälpte inte.
Noah kom hem från skolan i måndags.
Då var han lite sådär halvdan.
Han hade huvudvärk.
Så vi skippade fotbollsträningen.
På kvällen sen fick han feber.
Han bad om att få gå och lägga sig tidigare.
Så det blev ingen skola igår.
Under gårdagen gick febern upp till närmare 41 grader.
Men sen vände det äntligen.
La honom vid 6 igår kväll och då hade han ändå sovit en timme på dagen.
Vid 10 när jag gick och la mig så tog jag tempen på honom igen, 39,1.
Helt ok 4 timmar efter alvedon.
I morse var febern borta.
Men han har spår efter den.
Sprängda blodkärl i ögonen, vilket jag också brukar få efter hög feber (kanske alla får).
Sen har han hosta, men det har jag och Wild med.
Jag har haft lite feber nu i 2 dagar, men inte alls så hög som Noah.
.
Så i morgon testar vi skolan igen.
Han räknas ju som frisk nu och vi ska ju ändå dit på konserten, så skulle han vara för trött eller bli dålig igen så är vi ju där ändå och han kan åka med hem.
.
Och till skolan kommer han komma med en tand mindre.
Idag vid middagen tappade han tand nummer 3.
Nr 4 är lös också.

2 kommentarer:

Heather Lundquist sa...

Min son som är 5 år gammal har tappat 1 tand och en annan växer i platsen och bredvid den finns en till lös tand! hehe :) Jättekul...

Trillat in på din blogg från Tainas blogg.

Mvh
Heather i Buffalo, NY

S sa...

Ja, det var härligt med en pratstund!
Kram