måndag 24 maj 2010

Nästan friska

Nu är vi nästan friska, Noah och jag.
Vi hostar lite, jag hostar mest.
Vi snorar lite, jag snorar mest.
Men det är mycket bättre nu.
Ingen av oss har feber längre, vilket är underbart skönt.
Noah hann bli frisk från febern så han kunde vara med på konserten i torsdags.
Och de var så söta så!
Jag kunde vara med på den årliga middagen med moms club.
Italiensk mat är inte fel!
Mycket prat, mest av andra då, svårt att få en syl i vädret när de sätter igång.
Men kul hade jag.
Och jag som brukar somna i soffan vid 9 var uppe ända till halv tolv, det ni!!!
.
I fredags var det skola/dagis.
Direkt efter att Noah och jag hämtat Wilda så hämtade vi Noahs kompis B och åkte till en park.
Dit kom även fler från Noahs klass.
Vi var där i ca 2½ timme, i värmen. 32 grader.
Sedan åkte vi för att lämna B igen, men pojkarna tyckte inte att de lekt färdigt, så vi blev kvar hos dem till halv 6. Dvs 3 timmar senare.
Väl hemma grillade vi kyckling och gjorde klyftpotatis med färskpotatis.
MUMS!
.
På lördagen åkte Daniel iväg TIDIGT på morgonen.
Vi andra sov lite till och åt sedan frukost.
Jag pratade med vännen Mrs F läääänge och det var väldigt kul och jag behövde det verkligen.
Få prata länge och mycket, på svenska dessutom ;)
Efter lite mellanmål åkte vi till parken igen för att kolla på Noahs klasskompisar B och M som spelade T-ball.
Noah har ju typ ingen koll på såna sporter.
Men det var inget för honom sa han, han vill spela riktig fotboll.
Vad säger du om det morfar?
Väl hemma igen efter 2 timmar i en varm park så blev det lunch.
Rester.
Noah åt kycklingen och potatisen från dagen innan.
Wilda åt mac & cheese rester från torsdagens lunch.
Jag åt pasta med parmesan, tomater och champinjoner
(rester jag fick med hem från moms middagen)
Sen gick vi ut och njöt av solen ytterligare.
Barnen lekte, jag solade/läste.
Inne igen blev det lördagsgodis och film.
Mysigt!
.
Söndagen spenderades inne.
Ute regnade det för fullt.
Vi spelade spel.
Läste böcker.
Myste massor.
Åt tacos.
.
Idag är det normala tillbaka igen.
Skola och dagis.
Fotboll.
Nu sover barnen.
Jag kollar på extra materialet till New Moon.
Kollade på både Twilight och New Moon igår.
Underbart bra!
Längtar så till nästa film!!!
Bara dryga månaden kvar!!!
.
Nämde en diet förra veckan.
Eg är det ingen diet utan mer en clean/detox variant.
Man ska inte svälta sig utan får äta sig mätt.
Jag har snart avklarat första dagen och längtar så till i morgon.
.
Ikväll kommer Daniel hem.
I morgon ska han lämna in sin bil på service.
Jag ska på center skolan.
Eftermiddagen är totalt obokad.
.
Träningen ligger lite nere just nu.
Dels på grund av att jag inte är helt frisk.
Dels för min detox kur.

1 kommentar:

Gun-Marie sa...

Skönt att ni börjar må bättre nu. Har Wilda och Daniel klarat sej utan att bli sjuka? Kram mamma och GRATTIS på BRÖLLOPSDAGEN !