tisdag 13 april 2010

Tbx!

Kanske dags att göra ett inlägg, nu när vi är hemma igen.
Resan hem gick bara bra.
Jag hann se 4 filmer på flyget
Hatchi-ko
The lovely bones
It´s complicated
A young Victoria
.
Bäst var utan tvekan It´s complicated.
Hann med att se the blind side på vägen till Sverige och den var också bra.
.
Sverigebesöket var riktigt lyckat, men OJ vad vi missat här hemma under tiden vi var borta.
Påskliljorna är vissna
Magnolian överblommad
Vårt rosa träd har blommat över
Gräset har blivit klippt för första gången
Solen skiner
Våren känns nästan över och försommaren är inledd.
.
Men vi hann ju med vår i Sverige.
Gick en tur med barnen, maken och svärmor förra veckan.
Då plockades det vitsippor, blåsippor och tussilago.
.
När vi kom till Sverige så var det snö överallt och is på sjöarna.
När vi åkte hem så var snön borta.
.
Resan till Sverige gick bra även om vi sov minimalt.
Noah sov 20.30-01.00
Wilda sov 21.30-01.00
Jag sov av och till från 21.30-00.30
Sen var det dags att vakna, äta "frukost" och landa.
Hämta bagage (som var helt denna gången)
Efter detta intogs frukost på Arlanda.
Sen blev det en låååååååång väntan på att tåget skulle åka.
Vi landade 6.20 och tåget skulle avgå 12.10.
Det ritades och lektes.
Väl på tåget så tog det Wilda 10 min innan hon sov och sen sov hon i en timme.
Väl i Linköping var det dags för tågbyte.
Och fy vad tråkiga vissa svenskar kan vara.
Folk trängde sig före mig och barnen trots att vi hade tung packning.
Ingen erbjöd barnen sittplats.
Så de 40 min som tågresan tog var rätt olidliga.
.
Väl i Tranås så blev det lite pizza.
Mums!
Barnen och jag sov sedan gott hela natten.
Noah fick vi väcka vid halv elva.
.
På lördagen blev det shopping.
En snygg skinnjacka till mig!
.
Veckan gick rätt snabbt.
Sen kom Daniel.
Då blev det en tur till Åseda med övernattning.
Trevlig tillställning med föräldragruppen där.
Tillbaka i Tranås på fredagen blev det kalas för barnen, mig, bror och hans Ebba.
Lördagen blev det påskfirande med min familj.
På söndagen flyttade vi ut på landet till makens föräldrar.
Påskfirande där.
Helgen innebar bra väder, solen sken för fullt.
På tisdagen åkte vi till Åseda igen, denna gång med barn.
Lek i parken med kompisarna.
Grillning hos Mrs F.
Mums igen!
.
På onsdagen umgicks vi med makens syster och hennes familj.
Och på kvällen åkte vi till makens bror och hans familj.
.
På fredagen blev det avresa till Arlanda för en natt på hotell och på lördagen åkte vi hem.
.
Väl hemma så blev vi rätt chockade över hur grönt det hunnit bli.
Vi njöt av värmen och brände oss lite i solen.
Sedan har dagarna spenderats med frossa, trötthet och huvudvärk.
Idag känns det dock bättre, men inte bra.
.
Barnen har återhämtat sig fortare.
Noah hade dock sagt till sin bästis att vi skulle flytta tillbaka till Sverige igen, vilket gjorde bästisen så ledsen att han grät när han berättade det för sin mamma.
Jag dementerade dock allt i morse när jag mötte henne.
Pratade sedan med Noah om det hela och han menade att han trodde att vi måste flytta tillbaka till Sverige.
Han blev dock jätteglad när jag sa att vi vill alla stanna så länge vi får här.
Alltid något!
.
Idag har håret fixats med färgen behövde piffas till.
Naglarna har fixats med de också.
Så nu är allt tip top!
.
Bilder kommer i morgon!

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vilken bra resa ni verkar haft.
Välkommen tillbaka!

Trillingnöten sa...

Välkommen tillbaka! Borta bra men hemma bäst :) Det låter som ni haft spännande veckor i Svedala!

Taina sa...

Välkommen hem!!!

Camilla sa...

Vilken skön resa ni verkar ha haft, med både vinter och vårinslag.

Ha det gott.

Anne sa...

Jag säger också välkommen hem/tillbaka! Ni verkar haft det så gott!