lördag 27 mars 2010

I Sverige

Befinner mig just nu i Sverige.
Lite chockande att komma till Arlanda och det var så mycket snö.
Resan ner till Småland med tåg gick bra, även om väntan på Arlanda blev lång.
Wilda somnade efter 10min tittande ut genom fönstret och sov sedan i en timme.
Noah hade sovit lite mer på planet.
Jag, jag sov uruselt på planet och otäckt nog var det svårt att hålla sig vaken i väntan på tåget.
Men men, allt gick bra.
Värst var nog resan mellan Linköping och Tranås.
De andra passagerarna trängde sig före mig och barnen med våra resväskor.
Ingen erbjöd barnen att sitta ner.
Allt fick mig att inse hur tråkiga (en del) svenskar är.
Varför inte tänka steget längre?
Mamma väntade på stationen här i Tranås och sedan åkte vi hem och träffade morfar med.
Idag blev det en tur på stan.
Jag behövde en jacka och vart går man då?
Självklart till Lago´s Skinn & Väskshop.
Köpte en snygg, kort och svart jacka (foto kommer)
Bästa servicen man kan tänka sig.
Och så blev det en snygg svart väska med.
Bra med födelsedagspengar ;)
.
Igår blev det en joggingtur, på asfalt. Inte det bästa underlaget för mig, men bättre än inget alls.
Idag blev det en promenad till bror och tillbaka igen, tog en omväg för att få lite extra.
Nu ikväll bjöd päronen på goda räkmackor.
MUMS!!!

Inga kommentarer: