onsdag 21 april 2010

Huvudvärk och orkeslös

Det är vad jag har varit senaste dagarna.
Rejäl migrän.
Trött som attan.
Totalt orkeslös.
Inget vidare.
Känns lite bättre idag, men inte helt bra.
.
Helgen försvann alldeles för fort.
I lördags var vi ut på en joggingtur jag och maken.
Det blev så när barnen cyklade.
Wilda är bra på att hålla god fart, men det där med att bromsa är tydligen inte hennes grej.
Resten av dagen spenderade vi ute.
På söndagen blev det lite matshoppande och presentinköp.
Wilda hade kalas att gå på, på söndagen och Noah har ett nu på lördag.
Efter lite mellanmål så cyklade vi iväg.
Jo kalaset var hos bästa vännen A, så det var ju nära.
Wilda ville eg cykla själv, men det sa jag nej till då jag både skulle hålla koll på henne, småjogga och bära en stor presentkasse.
Kalaset var kanonkul, även för oss mammor.
På kvällen tog jag och A en promenad och pratade lite skit.
.
I måndags var veckan som vanligt igen.
Var hos tandläkaren för att få min nya tand, men det behövdes mer porslin på den så jag får vänta någon vecka till innan det blir klart, men oj vad fint det blev med en tand igen.
Efter att vi hämta Wilda efter hennes lunchbunch så ville hon gå på en promenad.
Hon och jag gick och Noah cyklade, det slutade med att vi (Wilda bestämde vägen) hamnade på A´s gata och då ville barnen bara ringa på och säga hej.
Vilket passade utmärkt för A hade precis tänkt ringa och fråga om vi ville komma dit.
Så det blev både utelek och innelek innan vi gav oss hem.
För vid 4 hade Noah fotboll, ute på gräsplan för första gången.
.
Igår var det en fri dag, dvs vi hade inget på eftermiddagen.
Men det innebär inte att vi inte gjorde något.
Vi var ute läääänge.
Barnen blåste såpbubblor, cyklade, hoppade studsmatta och ritade på asfalten.
.
Idag har vi center i Noahs klass.
Som tur är så kan maken ställa upp och göra det istället för mig.
Tråkigt, men att ha lite huvudvärk och befinna sig i ett klassrum med 17 barn är nog ingen bra kombination.
Hoppas det dyker upp något mer tillfälle att hoppa in för mig.
I eftermiddag har de simskola igen.
Och som de längtar!
.
Förresten fick jag mig ett gott skratt igår, tack för det bror!
Det gjorde min dag!

1 kommentar:

Saltistjejen sa...

Huvudvärk är jobbigt. Hoppas du snart blir bättre och att du hittar energin igen. jag vet precis hur det kan kännas ibland.
kram!