tisdag 2 mars 2010

Mycket på en gång

Att nu händer det mycket denna veckan.
Måndag playdate och sen hade Noah fotboll.
Tisdag (idag) så hade jag tid hos tandläkaren.
En överdel på min titanskruv skruvades dit.
Även om det var lite svårigheter då benet vuxit över skruven.
I morgon åker Daniel iväg.
Torsdag gyn för mig när barnen är iväg, sen gympa för Wilda och efter det simlektion båda.
Fredag playdate direkt efter skola/preschool.
Den andra mamman ska hämta pojkarna på skolan och sen flickorna på preschool, ge dem lunch och sen efter några timmar köra dem hit.
Fredag kväll så är det KNO för barnen, jag får slöa hemma.
Helgen lär väl bli lagom slapp och planlös...
Måndag ny vecka igen och Daniel kommer hem igen.
Onsdag möte med MOMS på förmiddagen och sedan ska vi ut och äta hela familjen, det är ju någon som fyller år den dagen...
.
För övrigt har jag sovit superknas så min rygg värker värre än någonsin.
Får bli till att fråga de andra mammorna om en bra kiropraktor och samtidigt be dem rekommendera en bra läkare för mig och Daniel.
Barnens är jättebra, men tar inte emot vuxna.
.
Ännu en övrig grej är att jag pratade med läraren för pre-k klassen i morse.
(Wilda sa i morse att hon längtar tills hon ska få "börja skolan med Miss C)
Miss C, läraren för pre-k klassen alltså, sa att hon märkt en skillnad på Wilda de senaste 3 veckorna.
Hon verkligen bubblar med engelska meningar nu. Har ett bra ordförråd och använder sig sällan av svengelska ord på skolan. Miss C längtar även hon efter att ha Wilda i sin klass.
Alltid kul att höra.
.
Förresten så fick jag bra betyg på min korg.
Fina grejer.
Bra idé
och vad annat de nu sa om den.
Får se om det blir många som köper lotter till den bara.
Jag kommer köpa lotter för att vinna den ivf, för jag har inte läst böckerna (Astrids har jag läst såklart, på svenska).
Och svenskt godis kan man aldrig ha för mycket av.
.
.
Idag har jag även leverat mitt första Secret Sister paket.
Ännu en grej med MOMS club.
I mars månad så får man (om man vill) vara med i secret sister.
Man lämnar uppgifter om sig själv, adress, när man inte är hemma, vad man gillar att äta, dricka, shoppa, läsa, doftljusfavorit, mm, mm.
Och självklart ville jag vara med på det!
Man blir tilldelad en person av en icke deltagande person, får brevet i brevlådan och sen ska man, mellan 1-12 mars, lämna minst 3 paket så hemligt som möjligt, man ska helst inte bli ertappad.
Sen den 19 mars ska vi ha potluck dinner, en fredag i Lent, så den får bli helt vegetarisk.
Dit ska man ta med sig ett 4:e och sista paket och överlämna.
.
Jag fick mitt första paket igår, en stor fruktkorg.
Jag överlämnade ett paket med doftljus, body mist och lotion.
Nästa paket ska jag lämna på fredag, vin och choklad.
3:e paketet 2 pocketböcker och te.
Sista paket, det som avslöjar vem jag är innehåller halsband och örhängen, ev även ett armband om jag kommer ihåg att tillverka det.

4 kommentarer:

Saltistjejen sa...

vad roligt med Wilda och hennes engelska! :-)
och kul att korgen fick sådant bra mottagande. Låter även skoj med din Secret Sister.
Hoppas nu bara att din ryggvärk försvinner för det är verkligen jobbigt att ha ont i ryggen.
kram!

mammigranten sa...

Ja visst är det kul!
Enda är väl att det nog inte kommer dröja för länge innan vi får införa engelska förbud hemma, hon mixar helt vilt just nu och det är ju bra om hon inte glömmer svenskan. Blir ju lite jobbigt för far och morföräldrar då...
Alltid plus och minus med allt.
Komplimanger på något man gjort är ju alltid kul att få!
Ryggen kommer säkert repa sig snart, bara jag får sova.
Kram

Anne sa...

Secret sister låter superkul! Klart att du ska vara med i det, låter verkligen skitroligt. Du verkar förresten så bra och kreativ på att skapa fina korgar, presenter med mera. Jag är impad!
Lämnades det in nån annan korg som du blev sugen på att vinna? Eller du kanske helst vill vinna din egen :)
Kram!

mammigranten sa...

Anne
Ja än så länge verkar det kul ;) Presenter är ju aldrig fel.
Och att ge är alltid kul, särskilt när de uppmuntrar en att vara kreativ.
Det finns en korg till denna månad, med saker från Costa Rica. Men jag vet inte, mycket choklad och kaffe i den och det är ju inte riktigt min grej. Men jag kommer köpa lotter till båda ändå.
Kram