fredag 5 mars 2010

Dagarna som gått

I onsdags hade jag maken hemma.
Ja eller hemma och hemma, men han jobbade inte ivf.
Noah åkte till skolan.
Wilda åkte med Daniel till preschool.
Sen åkte han till gymmet.
Jag som trodde vi skulle få lite tid bara vi 2, nu när KNO blev inställt i fredags, men vi hann väl ses typ 15 min innan jag åkte för att hämta Wilda och han väntade här hemma på Noah.
Jaja, man kan inte få allt här i livet.
Vi hann med tidig middag, kurragömma och lite fika, sen åkte Daniel till flygplatsen för en resa till Europa.
Barnen och jag förberedde oss för natten.
.
Igår var det skola och preschool igen.
Då var jag på gyn, alltid lika trevligt...eller inte.
Hann precis hämta Wilda och sen hem till Noah kom med bussen.
Snabblunch med pasta, grönsaker och tacofärs.
Barnen åt som små hungriga monster, alltid kul!
Ombyte för Wilda och åka till gymnastiken.
Alltid för tidiga så vi får vänta.
Efter gymnastiken var det simskola för mina små gyppys.
De var så spända inför detta och tyckte det var såååå kul.
Killen som är deras lärare skulle försöka fixa så vi får köra en hel timme sista gången, annars missar de en gång.
Det skulle börjat förra veckan, men då var det ju snowday och de la den gången den torsdagen vi precis landat i Sverige. Inte bra, men förhoppningsvis går det att lösa med en dubbeltimme.
Wintersession är ju bara 4 ggr, sen nästa gång är det 8ggr, dvs 8 veckor. Men jag tror 4 gånger är lagom för att de ska vänja sig vid poolen där och vid att jag eller Daniel inte är med dem.
Men de var så duktiga och tyckte det var jättekul.
Även om Wilda var lite blyg inför killen först.
.
Idag blir barnen hämtade av sina kompisars mamma.
Först hämtar hon pojkarna på skolan, sen flickorna på preschool.
Hon ska bjuda dem på lunch och de ska leka, sen skjutsar hon dem hit.
Jag får några extra timmar för mig själv.
Och sen ikväll så ska Noah och Wilda på KNO, den blev ju ikväll istället för förra fredagen.
Jag, jag får väl ta och sitta hemma och försöka hålla mig vaken så jag inte missar att hämta dem vid 20.30.
Igår somnade jag nämligen i soffan vid just den tiden.

Inga kommentarer: