tisdag 9 mars 2010

Det var som 17

Ja grader alltså!
Igår hade vi nämligen 17 grader varmt.
Och visst, vinden var lite kylig, men ack så skönt i solen.
Barnen och jag har njutit hela helgen av solen. Underbart skönt
KNO i fredags var också uppskattat.
Likaså playdaten de hade.
Lördag sol och bara ute.
Söndag sol och bara ute.
Måndag skola/preschool etelek vid preschool efter hämtning sedan utelek och fika ute när vi kom hem.
Sen hade Noah fotboll.
Wilda ritade och jag kollade in killar som spelade lacrosse. Spännande får jag erkänna, har aldrig sett denna sport utövas live innan. Så det var inte killarna som var spännande, de var typ 10.
Men hade jag vuxit upp här så hade jag nog spelat lacrosse istället för bandy, kan jag tro.
Såg riktigt kul ut.
Fina fåglar som håller till i våra träd.
Den nedan flög dessutom in i vårt fönster, men verkar klarat sig bra ändå. Påskliljirna vågar sig upp ur marken .
I lördags avnjöt jag lite vin.
Lät pilgrimsmusslor puttra i lite vin en stund.
Plockade upp dem, hällde av vinet och sen i med lite olja, salt och peppar och sen i med dem igen, tillsammans med tigerräkor, majs och ärtor.
Serverade med en klick light sourcream kryddad med seafood & fish från Santa Maria.
MUMS!
Behöver jag säga mer??
.
I morgon är det MOMs möte med några från skolans styrelse.
Vår nya styrelse ska väljas (jag har inte anmält mitt intresse för någon post)
Får se vad vi hittar på under eftermiddagen.
Skiner solen så blir det en stol, en bok och sol för min del.

Samma gäller väl för denna eftermiddag, sol, stol och en bok.




3 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

då var det bara 34 graderskillnad då ... för vi hade - 17 i förrgår ... hihiihiii

Mrs F sa...

Grattis på födelsedagen!!!!!!!!!!!! Massor med kramar från oss

mammigranten sa...

Trebarnamman
Kallt ni har det! Hoppas det blir bättre tills vi kommer för nu är jag van vid våren.

Mrs F
Tack!
Kram