söndag 28 februari 2010

Korgen är KLAR!

Nu är korgen klar till mars månads ruffle.
Och namnet blev:
The Ultimate Gift Basket
(allting i korgen passar ju bra som presenter, men jag skrev även att man kan behålla allt om man vill)
Nöjd är nog ett ord jag kan använda mig av.
Det är dock alltid svårt att veta vad och hur mycket, men jag tror den här blev minst lika bra som december månads.
Korten jag gjorde, våriga i sina färger.
Halsbanden, armbanden och örhängen
Korgen klart med innehållet bra placerat.
Dock är det svårt att lyckas placera allt så allt syns, men men...
Inplastad och klar!
Och det syns bättre i verkligheten vad som finns i än på bilden.
.
.
.
Helgen har gått i ett lugnt tempo.
Igår morse åkte vi och handlade.
Korgen ovan och sen pennor till mig.
Noah behövde lite nytt, han växer ju ur allt eller sliter sönder knän.
så 2 par byxor ett par levi´s jeans och ett par beiga lee
2 långärmade tröjor Nike
en mysdress med byxor, långärmad tröja och en luvtröja
(transformers)
och en piké
allt detta för $60
Billigt och en nöjd pojke!
Aldrig fel!
.
Väl hemma så lagade vi mat.
Stekt fisk och potatismos.
.
Ut i pulkabacken.
.
In igen och då gräddade vi våfflor.
Jag och barnen kommer ju vara i Sverige på våffeldagen.
Och sen tänkte vi som så att om barnens bästisar skulle befinna sig i backen så kunde vi bjudit in hela deras familj på våfflor, men nu var de inte där.
.
Idag sitter vi och väntar på 5-milen.
Ska bli väldigt spännande!
.
Nu ska jag ta och svara på lite kommentarer här.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Den där korgen skulle jag absolut vilja vinna! Underbar läsning och gott godis ;). Fin fina kort ni har gjort.

Här har vi också just kollat skidor. Kul med medalj igen! Nu sitter maken bänkad framför hockeyn. Jag tänkte både kolla hockey och sitta framför datorn.

Kram
Elin

mammigranten sa...

Tack vad kul att du gillar den!

Ja skidorna var ruskigt spännande och en medalj är ju aldrig fel.
Jag gör samma som du, hockey i bakgrunden och datorn nära till hands.
Kram

Trebarnmamman sa...

Jätte fint , så dun har inte tröttnat på det där med att göra halsband.. jag har nog inte rört mina pärlor sen du flyttade ...

Men är det ett fast pris på hur mkt en korg ska kosta eller avgör du det själv .. jag menar det kan ju oerhört stor skillnad på vad de är värda ...

(du vet smålänning som jag är ...) hihihiii

Ha en go dag ... äntligen är spertlovet och alla sjukdomar slut så nu är jag väl på banan igen ...

Kram

mammigranten sa...

Tack! Nja tröttnat har jag väl inte, men ibland vill jag, ibland vill jag inte, ibland får jag en idé som jag vill testa och då är det ju kul. Nu kommer våren och då blir jag lite mer inspirerad och vill ha vårfärger så då är det lite mer roligt.
Vad gäller priset på korgen så är det helt upp till en själv. Man kan gå ut och be om hjälp från butiker och restauranger om man vill, jag har valt att inte göra det. Men båda våra korgars värde ligger runt $80-$100 ca.
Och de korgar som varit har nog varit värda mer än så, men det skiter jag i ;) för dels är det ju tanken som räknas, dels har de fått "hjälp" av företag så de har ju inte själva lagt ut de stora summorna. Men iom att jag haft idéer till båda som inte riktigt gått att få skänkt så har jag köpt allt själv.
Hoppas ni håller er friska nu!
Och att ni håller er friska när ni kommer hem igen sen!!!
Vi vill ju träffa er!
Kram