fredag 19 februari 2010

Woho utekväll!

Igår kväll var jag ute och åt.
Ingen man.
Inga barn.
Bara en massa mammor.
Eller ja 13st för att vara exakt.
Det var nämligen MNO (moms night out)
Supertrevligt!!!
God mat på en mexican cantina!
MArgaritas dracks det i mängder.
Dock inte av mig.
Dricka och köra bil är ingen bra kombination enligt mig.
Oavsett hur tidigt man dricker i förhållande till när man ska köra hem.
De ifrågasatte det lite, men jag sa No drink and drive for me!!
De ifrågasatte lite till och jag svarade att förutom vad jag sagt tidigare så är jag här på visum, mitt körkort är kopplat till mitt visum och jag är lättpåverkad av alkohol, mer nu än förut när kroppsvolymen är mindre.
Då slutade de ifrågasätta.
Jag drick coke och åt en taco sallad!
Mums!!!
Mycket prat, mest av andra.
Mycket skratt.
Mycket gråt
(en mammas mamma gick bort i cancer för bara veckor sedan)
Jag och Amy åkte ihop, jag körde.
Hon är mycket impad av min bil :)
.
Idag är maken iväg och flyger någonstans, kommer hem sent ikväll, om de inte blir klara tidigare och kan komma med ett tidigare flyg.
.
Barnen har firat Valentine denna veckan.
Mycket uppskattat!
.
I morgon är det kalas för Noah.
Sen har vi bokat in KNO (kids night out)på gymmet för barnen, OS tema.
Jag och Daniel får väl hitta på något under tiden...
Vågar oss inte på bio nu första gången ifall de ringer...
Hoppas hoppas att det funkar bra bara.
Vi har ju en gratis KNO per månad.
.
På söndag ska Wilda på kalas.
.
I övrigt händer inte så mycket.
Noah fick sitt report card i onsdags.
Ganska svårtytt, men ganska bra tror jag...
Man vet ju aldrig riktigt när det bara är bokstäver som visar om de gjort framsteg eller ej.
.
Min förkylning hänger i fortfarande.
Inte så mycket i halsen, men i kroppen.
.
Mitt blåmärke segar kvar och gör sig påmint ibland.
.
Annars bara bra!

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Helt rätt. Aldrig dricka och köra. Jag tyckte aldrig riktigt att det var okej att dricka och köra när vi bodde i Portugal. För även om det är okej rent lagligt så ör det ju inte särskilt smart.

Hoppas att ni får en fin helg!

Camilla sa...

Trevlig utekväll du hade. Ta en taxi nästa gång så kan även du ta en drink vet ja.

De där förkylningarna kan ju vara ena envisa rackare som kan vara svåra att bli av med. Hoppas att den går över snart.

Ha det gott
Kram

mammigranten sa...

anna of sweden
Jag förstår inte hur de tänker och så är de mammor dessutom, men men alla är olika och jag står stadigt med mitt beslut!
Kram

Camilla
Problemet är att vi bor lite i obygden så att få tag i dels en taxi, dels en taxi som vill köra hit ut utan att jag blir ruinerad, det är inte lätt. Men nästa gång så får någon annan köra.
Förkylningen håller i sig dock...
Kram