söndag 21 februari 2010

Givande dag!

Igår var det en rolig dag, trött dag, men rolig.
Fixade med paket och ett kort på förmiddagen.
Sedan blev det lite tränat, dusch och iväg.
Noah hade ett kalas att gå på, en flicka i hans klass hade kalas i en gymnasitksal.
Nu menar jag inte en vanlig gympasal som man har i skolor utan här fanns en sån där platta gymnaster hoppar och skuttar på när de har uppvisning,
en jäääääättelång studsmatta,
en klättervägg,
en massa barrar,
och en massa gymnastiserande ungdomar som gjorde volter och annat.
Jag fick ansvaret att köra Noahs bästis hem.
Det bästa med hela kalaset om man frågar Noah.
Det enda var att jag sett fel på tiden och trodde kalaset var vid 12.00, men det började 12.30, så vi hann med en tur till Walmart och Noah handlade för sina tandfépengar.
Efter kalaset så blev det en tur till pulkabacken där vi även träffade bästisen med hans lillasyster (Wildas kompis) och pappa.
Noah var sååå trött och kompsien med, de gnällde mest om att gå hem istället för att njuta av snön. Så de var nog riktigt trötta av allt hoppande och skuttande på kalaset.
Efter pulkabacken blev det lite sagostund med lördagsgodis.
Helst hade vi sett att de slumrat till en stund, men icke.
För på kvällen, klockan 18.30 så var det dags för första KNO på gymmet för barnen.
Wilda var det inga problem att få in i det rummet hon skulle vara, med barn i ålder 4-5.
Hon skuttade fram till en fröken, fick pizza och de följde med henne så hon satte sig och åt.
Noah var det värre med. Han är ju mer blyg, så han ställde sig typ vid väggen, riktigt våt i ögonen, med en chipspåse i handen och var så nära att börja gråta.
Så jag ropade honom till mig och frågade vad som var fel.
Han såg inga lediga platser bredvid några pojkar, bara bredvid flickor och där ville han inte sitta.
Så efter lite gråt, lite kramande, lite irritation från oss båda så fick jag honom att gå in och en av fröknarna tog med honom, frågade om hon kunde hjälpa honom och så satte hon honom på en ledig plats bredvid några större pojkar.
Men han hade inte kul, sa han.
De åt, de kollade på film (G-force, som han inte gillar)
Och när vi kom och hämtade dem så var filmen precis slut och de skulle gå på skattjakt, men både Noah och Wilda ville hem istället.
Klockan var 21.00 och KNO höll på till 22.00.
Noah säger aldrig mer, men det går nog att övertala honom.
Han hade känt igen 2 barn från fotbollen och jag vet att i mars så ska en av hans klasskompisar vara där.
Och sen funkar det kanske med en muta.
Han vill ju ha ett husdjur.
.
Ja, vad gjorde jag och Daniel då?
Jo vi tog en lugn och barnfri middag.
Förrätt
Drink till mig
Och god mat.
Ultimate Mango Mai Tai, Mums säger jag bara.
.
Idag är det kalas för Wilda.
3 timmar med trollkarl och klasskompisar.
.
I morgon fotboll för Noah
.
Tisdag playdate här för båda
.
Torsdag gymnastik för Wilda och simskola för båda
.
Fredag playdate borta för båda
Och sen KNO på preschool för båda.
Rätt fullspäckat, men kul!

2 kommentarer:

Mrs F sa...

Oj, vilka händelserika kalajs ni har over there! Modigt av Noah att stanna kvar på KNO fast han inte kände sig bekväm. Fina killen, känner så väl igen det från A.
Kram

mammigranten sa...

Ja visst var han modig!
Är en mycket stolt mamma, men med dåligt samvete för att jag tvingade honom göra något han inte ville.
Kram