måndag 15 februari 2010

Knasigaste skylten och lite annat

Den här skylten passerar jag ett par gånger i veckan.
När vi skulle fira Wilda på preschool och hade hämtat cupcakesen på Walmart så hade jag kameran med mig och lyckades ta kort.

Mitt huvud översätter direkt till:
Ren smuts tillgänglig!
Och det får mig att fnissa i bilen varje gång jag ser den.
Jag vet ju att det troligen inte menar det, utan att det betyder jord som är fri från sten, rötter mm.
Men ändå, det låter rätt kul med Clean Dirt!
Hihihihi
.
.
.
Vi shoppade lite i lördags
Kängor till mig.
Kanske inte riktigt min stil, men oj så varma till mina kalla små fötter.
Men inte var det lätt att hitta.
På herr och pojk fanns det hur mycket kängor som helst, men på flick och dam typ bara stickade uggs. Och det är ju inte direkt det bästa att vara ute och trampa runt i 50cm snö.
Det höll på att sluta med att jag köpte ett par i pojkstorlek. Ja jag har så pass små fötter, strl 5 i pojk. Men så hittade vi dessa på Timberland. $39 gick de på, inte farligt.
Sen hade vi en rabattcheck på $15 i en annan skoaffär och Wilda behöver nya gympaskor att ha inne på preschool. Jag är inte mycket för det där med lackskor eller liknande när de ska leka och greja. Gympaskor är mycket bättre. Dessa kostade oss $1 tack vare rabatten. Men $16 hade inte varit så farligt det heller.
Och hon är nöjd med sina rosa, blinkande Barbieskor!
.
.
.
I höstas innan Sverigeresan gjorde jag ju lite kort, som jag för övrigt glömt visa här.
Mammas födelsedagskort
Svägerskans födelsedagskort
Barnens lilla kusin Valters välkommen till världen kort.
Jag fixade ett igår med till Noahs klasskompis, det kommer inom kort(!)

6 kommentarer:

Stjärnor & Champagne sa...

Haha ja den skylten var rolig. Ha det så gott...

Kram Anne

anna of sweden sa...

Visst är det härligt med shoppingen här?
Man kan ju faktiskt alltid fynda

Snygga kängor!

mammigranten sa...

Stjärnor &champagne
Ja visst är den lite knas, för en svensk åtminstone. Som sagt jag fnissar lite för mig själv varje gång jag ser den.
Kram

anna of sweden
JAG ÄLSKAR SHOPPINGEN HÄR, så är det bara!

Kram

Trebarnmamman sa...

Känns mer och mer att jag har valt fel semester i vår ....

Hade ju vart klart mycket roligare och springa runt i allaaffärer än att ligga på en strand i thailand och bara bränna sig .... hrmm

Du vi få ta en bestämmare nu tro jag , maj månad kanske !!!
hihiihiiii

Camilla sa...

Vilka snygga kängor du köpte! De ser riktigt varma ut.
Vill ha, vill ha..
Och vilka fina kort du tillverkat! Jag har funderat på att börja scrappa, men än så läge har det inte kommit längre än till tankestadiet. Får väl se vad som händer..
Behöver man köpa på sig en massa redskap för att greja med det?

Kram

mammigranten sa...

Trebarnmamman
Ja du har helt klart valt fel. Iof är väl shoppingen i Thailand rätt bra med...
Slutet på juin skulle passa bättre, då är ju barnen lediga från skolan...
kram

Camilla
De är riktigt varma och sköna.
Och tack! Jag är rätt nöjd själv. Vad gäller vad man behöver för att scrappa det är ju helt upp till vad man vill göra. Men jag vet att Michaels, en pysselbutik, har rätt bra startkit. Så kolla där nästa gång du åker över hit.
Kram