onsdag 27 januari 2010

Vågar knappt, men....ÄNTLIGEN!!!

Äntligen är Wilda redo för preschool igen.
Igår blev hon hemma då hon mådde dåligt på morgonen.
Hon var trött, grinig, blek och vimmelkantig.
Men framåt 11-tiden så var hon som vanligt igen.
Och idag, ännu bättre!
.
Så igår hände inte särskilt mycket.
Jag hann med att träna.
Men sedan började jag känna mig lite knasig.
Fick rejält ont i magen och det fortsatten in på natten med.
Men nu är det bra igen,
.
Idag blir det till att vila och njuta av ensamheten när jag är just det ENSAM!
Känns som om det var evigheter sedan.
Fredag morse, jag vet, men då mådde jag ju inte bra.

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Hoppas du får en riktigt skön och härlig dag!
kram!

Taina sa...

Kan magonten ha med all träning tror du? Hoppas du äter bra, vilket jag är övertygad om att du gör. Jag kan, när jag tränat hårt och slarvat med mat, få ont i magen och känna mig spyfärdig.

Hoppas du får en fin dag och att du slipper magont.

Kram kram

mammigranten sa...

Saltistjejen
Ja lite hann jag vila under tiden de var iväg, ska väl hinna med och träna lite med snart hoppas jag. De borde ju vilja ta det lite lugnt efter att den ena varit sjuk och den andra vaknade vid 5!
Kram

Taina
Jag tror det magonda kommer från att Wilda varit sjuk i trolig maginfluensa. Jag har inte varit magsjuk sen jag var i barnens ålder, men jag är livrädd för det. Jag kräktes ju konstant med båda barnen, så varje dag i 18 månader sätter sina spår.
Men om jag tränar hårt för många dagar i veckan, dvs förbränner mer än 700kcal per pass så mår jag illa på morgonen efter för att jag då hade behövt äta mitt i natten,
Men jag äter bra och rätt och håller koll på mina kalorier så jag får i mig tillräckligt.
Kram

Anne sa...

Egen tid är guld värd ibland, oavsett hur mycket man älskar sina barn så behöver man vara ifrån varann ibland. Hoppas du får/fick en bra stund när kidsen var borta.
Skönt också att lilltjejen mår bättre igen, det måste vara väldigt uttröttande även för en förälder när ens barn är sjuka. Värst för barnen som sagt, alla i hemmet påverkas ju när nån mår dåligt.
Ta hand om dig! Hur känns det nu, några dagar senare, med mormors bortgång? Mår du ok? KRAM

mammigranten sa...

Anne
Jo jag hann vila lite! Ligga i soffan och slöa är inte fel ibland. Men snart ska jag träna och det är vila för mig det med, då kan man inte tänka så mycket utan bara tömma skallen på alla funderingar.
Wilda är bättre, men aptiten är inte riktigt tillbaka, men det kommer väl snart igen. Och visst är det jobbigt när barnen mår dåligt, man kan ju aldrig riktigt koppla av, inte ens nattetid för att man oroar sig för dem.
Det känns bättre nu, men det är jobbigt att vara här borta. Man vill ju så mycket... Men lite snuvad känner jag mig fortfarande om jag ska vara ärlig. Jag ville ju lära känna henne mer.
Kram