måndag 25 januari 2010

Temperatur

Igår morse så hade vi -4 på morgonen, runt 8 tiden.
Idag har vi, håll i er nu, +13 grader.
OCH DET ÖSREGNAR!!!
Så ni i Sverige behöver inte vara avis!
.
.
.
För övrigt så är Wilda relativt pigg igen.
Inget kräks alls och hon har sovit bra i sin säng.
Men hemma lir hon ju och hon verkar inte ledsen för det.
Jag ska snart ringa preschool och säga att hon inte kommer idag.
.
.
.
Noah åkte pigg och glad med bussen.
Han ser fram emot fotbollen i eftermiddag.
Och där kan vi ju hålla oss lite för oss själva, jag och Wilda.
.
.
.
Annars händer inte mycket.
Diskmaskinen är igång.
Likaså tvättmaskinen.
Jag däremot, jag är inte igång.
Man sover ju sådär när man sover räv. Allt för att höra minsta tecken på illamående barn.
Får väl vila lite nu när Wilda kollar på Nicke Nyfiken.
Hon behöver ju vila upp sig hon också.

6 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Vad skönt att Wilda mår bättre. Hoppas hon snart är helt frisk.
Och vädret ja, det är INTE kul just nu. Blä!!!! Men men det finns inget man kan göra åt det.
Hoppas resten av veckan blir bättre för er! Friska och utsövda med solsken! DET önskar jag er.
kram!

Unknown sa...

Du får passa på att vila när du kan. Om jag får båda mina vildingar att sova samtidigt så tar jag gärna en powernap. Speciellt nu när maken är på tjänsteresa - det märks när man inte får någon avlastning.

13 grader här med!
Kram

Trebarnmamman sa...

du +13 och regn ... är sååå mycket bättre än -13 och blåst (känns ju som typ -25 ) ... så klaga inte över hur kalasigt väder ni har !!!

Nu längtar man ju ännu mer efter värmen så långdragen kyla som vi haft !!!

Kramar på er alla

Taina sa...

Ja men du vad det har regnat idag då!! Helt j*kla otroligt. Grenar rasade ner från träden så man skulle inte bara skydda sig från regnet. SKITväder!

Ja vila du. Jag är så imponerad av all din träning och kikar in på den bloggen regelbundet :D

Kram

anna of sweden sa...

Nu har jag varit en sådan där dålig bloggläsare igen. Har alldeles missat att du haft det tufft och att din mormor gått bort.

Är så ledsen för din och er skull.

Kram!

mammigranten sa...

Saltistjejen
Hoppas hoppas hoppas!
Kram

Lele
Jo jag brukar försöka det med, men jag är så rädd att missa bussen om jag somnar, trots ställda klockor ;)
Kram

Trebarnmamman
Lite snö kan vi gärna ta, typ efter den 4 feb iom att Noah får en snowracer. Men annars är det rätt härligt med solsken och påskliljor på g...
kram

Taina
Ja det vädret var inget vidare. Vi hade skval precis utanför väggen som vi har vår säng, inget kul alls. Men härligt att det var så varmt. Men det försvann lite för fort bara...
Kram

Anna
Ingen fara! Och tack för omtanken!
Kram