fredag 29 januari 2010

Vad händer???

Igår kom det snö, ganska mycket för att var här enligt de som bott här länge.
Sen kom solen och tinade bort all snö.
Det var +5 och strålande solsken.
Så när vi hoppade in i bilen vid 3 efter gympa och bollhav så visade bilens temp på +11!
Men den gick snabbt ner till +4 när vi rörde oss i skuggan.
.
Igår kväll blåste det rejält.
Sådär så jag vaknade av att huset fick sig en knuff.
Och idag när vi vaknar så är det -11.
.
Så vad är det som händer???
Varför kunde det inte varit så kallt igår när det var snö?
Det blir kallt att vänta på bussen nu på morgonen tror jag...

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vädret på öskusten ÄR Knäppt. Men jag gillar det ändå. Särskilt ljuset. Det är underbart - och något av det jag kommer att sakna mest när jag flyttar tillbaka till Sverige så småningom.

Kram!

mammigranten sa...

anna
Jag håller helt och hållet med, man hinner ju inte tröttna på något väder för det byter så snabbt.

Och ljuset!!! Underbart!!!
kram

Gun-Marie sa...

Här är det -15 så vi är lite värre än er. Massor med snö så det både räcker och blir över. Snart har vi ingenstans att lägga snön när vi skottar.Skönt att Wilda mår bättre nu. kram mamma

Mrs F sa...

Du har en award från mig till dig, hos mig! Kram