onsdag 6 januari 2010

Träning, träning och åter träning

Jag har börjat det nya året tufft!
Om jag får säga det själv ivf.
I söndags så körde jag och maken "last chance workout" med Jillian i en timme.
Efter det så blev det en "runda" på spinningcykeln.
Och en stund på löpbandet.
Totalt lite över 1000 kcal.
I måndags spräckte jag "bubblan". Ni vet den där som bromsar in en och begränsar ens ork. Så jag sprang i en timme, för första gången på länge. Hade kunnat springa om jag inte blivit kissnödig. Totalt 750 kcal.
Igår så körde jag först Power Sculpt 50 min.
Gick ner till cykeln för att varva ner, det blev 45 min på den.
Och för att sträcka ut de stela benen så blev det en stund på löpbandet. 45 min där med.
Totalt över 1100kcal.
Idag skulle jag vilat, men jag kunde inte låta bli att träna, löpbandet och jogging i 45 min och 450 kcal.
.
Vila kan jag göra i morgon.
Då ska jag handla när barnen är iväg. Sen ska vi till gymmet för Wilda ska på gymnastik.
På fredag ska jag leta innegympaskor. Inte det lättaste till mina krångliga fötter.
På lördag ska jag och maken träffa varsin personlig tränare, det ingick 3 gånger när vi blev medlemmar. Så på lördag blir det utvärdering.
SPÄNNANDE!!!
.
Maken tycker att jag borde få träningsvärk av all denna träning, men icke.
Jag har aldrig haft träningsvärk i hela mitt liv, tyvärr får jag väl säga-
Och det är inte för att jag tränat så lite. De flesta i min omgivning kan nog intyga att jag tränat massor och tungt med både bandy och styrketräning.
Men ingen träningsvärk.
Och varför jag tycker det är tråkigt kan man ju undra, men jag tycker att lite värk dagen efter borde intyga att man faktiskt tränat rejält dagen innan.
Men kanske kan nu min PT fixa lite träningsvärk på mig???
.
FYI Jag önskar mig bidrag till fler PT-lektioner i födelsedagspresent, ifall någon undrar...

5 kommentarer:

Taina sa...

Jäklar vad du ligger i!! Imponerande.
Jag fick också en PT 4 ggr och det var en bra start för en löpare som jag. Jag gillar ju inte så mycket styrketräning så det fick jag lägga in. Tyvärr, för jag tycker det är urtråkigt. Löpning, groove och Zumba är mina grejer och det skulle jag vilja hålla på med mer men tiden räcker inte altid till.

Lycka till med PT. Ska bli spännande att höra hur det går.

Kram

Unknown sa...

Oj,oj, du har verkligen kommit igång! Men du träna inte fööör mycket bara. Du får inte glömma att vilodagar är nog så viktiga.

Om du inte får träningsvärk alls efter det där så måste du vara en super människa :). Jag får värk hur lätt som helst. Som nu. Bar runt lillebror i selen en halvtimma medan jag försökte städa lite. Och nu två timmar senare känner jag redan av det. Otränade muskler.

Kram

Anonym sa...

nu kan jag inte längre hålla tyst , din blogg som var såå kul och spännande förrut att läsa och följa ..

men nu har den blivit så attans tråkig, det enda du skriver är ju hur du tränar och kalorier hit och dit ..

tittar man på bilder på dig då och nu så ... tja .. stämmer det du skriver ??

tillbaka med gamla fina mammigrantbloggen som var trevlig att läsa !

eller händer det inget roligare saker i ditt liv nu , då måste det vara synd om dig

Cecilia sa...

Åh jösses Malin.Jag blir trött bara av att läsa om all träning.Jag skulle behöva all träning i världen men men...
Jag blir så lusten varenda gång jag ser The Biggest Loser men det försvinner lika fort igen konstigt nog :-)
Vad äter du för mat?Jag menar,äter nån form av GI eller nåt annat?

mammigranten sa...

Taina
Jo jag ligger i rätt mycket just nu... Svårt att låta bli att träna, men man åste ju vila med, det är ju också träning.
Jag gillar dock styrketräning, men inte offentligt, men det ska det bli ändring på efter lördag.
Zumba är jag nyfiken på och ska testa när tillfälle ges.
Kram

Lele
Jag måste ha något fel på mig som inte känner av träning. Kanske behövs det ett maraton för att jag ska känna något ;)
Mamma frågade senast idag om det jag sa var träningsvärk när de tränade mitt lag i bandy, men alla andra hade ju träningsvärk och slapp göra vissa övningar pga det, så varför skulle jag inte få slippa dem med?? haha
Vilar idag, även om jag hade behövt avreagera mig just idag.
Kram

anonym
se mitt senaste inlägg så tror jag du fått svar nog!
Kram

Lele
Kanske blir du inspirerad framöver... Biggest får mig verkligen att inspireras. Kan de så kan ju jag.
I våras och somras åt jag inga kolhydrater. Men nu äter jag allt, och då menar jag ALLT, typ.
Men jag kör light produkter vad gäller grädde och sourcream. Jag äter fredagsmys, dock sällan chips. Jag äter lördagsgodis, men inte alls så mycket som förut. Jag tänker tallriksmodellen och räknar mina kalorier. Lite lättare här än i Sverige. Här står ju kalorier/portion och antal portioner per förp., i sverige står det ju oftast bara per 100gram.
Sen visst jag tänker ju på vad jag stoppar i mig, men ingen är ju perfekt!
Kram