torsdag 7 januari 2010

Till Anonym: Om du blir trött, vad blir då jag???

Denna kommentar hade jag fått på mitt förra inlägg:

nu kan jag inte längre hålla tyst , din blogg som var såå kul och spännande förrut att läsa och följa ..

men nu har den blivit så attans tråkig, det enda du skriver är ju hur du tränar och kalorier hit och dit ..

tittar man på bilder på dig då och nu så ... tja .. stämmer det du skriver ??

tillbaka med gamla fina mammigrantbloggen som var trevlig att läsa !

eller händer det inget roligare saker i ditt liv nu , då måste det vara synd om dig

Det första jag undrar är:
Varför läser du bloggen om du inte längre gillar den?
Det andra jag undrar är:
Varför ens lägga energi på att kommentera en blogg du inte gillar?
Det tredje jag undrar är:
Varför vara anonym?
Det fjärde jag undrar är:
Är du avundsjuk?
Det femte jag undrar är:
VARFÖR LÄSER DU MIN BLOGG???
.
.
Jag tycker det är jättekul att du gillat att läsa min blogg tidigare.
Jag tycker själv inte att min blogg handlar om bara träning och kalorier. Jag tror inte ens att vart tredje inlägg handlar om detta.
.
Och för att svara på om det hänt något med min vikt så tänker jag köra med bildbevis!

Då jag inte varit nöjd med min vikt så är det svårt att hitta bildbevis på hur jag sett ut tidigare, men här kommer de

Förra sommaren och 98kg!


Denna sommaren och 88kg
Lägg märke till att rumpan syns även vänster om Noah
Trots vinterblek hud så hamnar detta kort med på bloggen.
Nu 78kg!
Och jag är stolt!
Och som jag sa till vännen S i somras om bikinibilder på bloggen, de kommer när jag är nöjd med min kropp.
Och just nu kan jag faktiskt säga att jag är nöjd!
Men visst 10kg till vore ju inte fel. Men det är inte heller hela världen att tappa dem.
Jag överlever ändå!!!
.
Så nu du anonyma fegis, vad tycker du?
Syns det att jag tappat 20kg?
Jag tycker det och jag känner det.
Måtten har ju ändrats också:
förra året i somras nu
midja 109 99 84
rumpa 119 114 105
lår 75 70 58
Sen vad du tycker skiter jag fullständigt i, jag ville bara gnugga det i ditt ansikte lite extra, dels med att visa vad du skrivit, dels med att bevisa att du har FEL!
Barnsligt kan tyckas, men det är ännu en sak jag skiter i!
.
.
Och just nu består mitt liv av att:
gå upp på morgonen
äta frukost
fixa mellanmål till Noah
fixa Wildas hår
klä på mig
borsta tänderna
vänta ute på bussen med Noah
köra Wilda till preschool
träna eller handla
vänta på Noahs buss
hämta Wilda
fixa lunch
träna om jag inte gjort det på fm
fixa mellanmål
hjälpa Noah med läxor
mysa med barnen
fixa middag/kvällsmat
kolla på tv
borsta tänderna
sova
och så samma visa igen!
.
Sen kan det väl hända lite spännande saker ibland med och nu senast jul och nyår.
Så kika in igen du, så kan du ju se om det hänt något spännande.
.
Träna kommer jag fortsätta göra och säkert skriva om det med.
För dels älskar jag att träna, sen vet jag även att det säkert sticker lite i ögonen på dig om du får läsa om det!
.
Jo just det, jag undrar en sak till:
Vad händer i ditt liv som är så spännande?
Äventyr varje dag antar jag.
Starta en blogg och ge mig adressen så jag kan få läsa om ditt spännande liv, SNÄLLA!
.
.
.
Till er andra som inte är skyldiga till denna kommentar.
Hoppas ni inte finner min blogg lika tråkig och urtrist som denna människa.
Kram



28 kommentarer:

Gun-Marie sa...

BRA MALIN! Där fick den avundsjuka människan ordentligt på pälsen. Jag är oxå avundsjuk på din viljestyrka men hoppas att jag bara gläds med dej åt dina framgångar och inte är så elak.Det syns ju tydligt att du gått ner så många kilon och gör det inte det för ANONYM så borde hon eller han gå och kolla synen!Och till anonym vill jag bara säga, skit i att läsa bloggen om du inte kan glädjas med Malin. Kram mamma

carolin sa...

Ja du, personen i fråga har lite rätt, men det gör inte bloggen sämmre. Du skriver mer om träning o kalorier nu, men det är ju enbart för att du lyckats med denna underbara bedrift och utan att svälta dig.
Jag skulle vilja säga om det sista kortet, det hade ju inte skadat om du skrattat lite. Fatta Malin du har gått ner 20kg, det är faaaan asa mkt och JAG är såååå avundsjuk. Jag har dock börjat träna nu och har en målvikt på minus 20 till sommaren.
KÄmpa på och fortsätt skriv som du gör, det är kul att läsa.
Kramar Carolin

mammigranten sa...

Mamma
Tack!

Carolin
Jag var så irriterad så det var svårt att le. Men tack!
Och visst blir det väl en del träning det skrivs om, men bloggen handlar ju om vår vardag och i min vardag ingår mycket träning och då blir det ju träning i bloggen med. Så är det ju bara.
Skulle jag haft en blogg när barnen var bebisar så hade det ju blivit mycket bebis istället, men nu händer det ju inte saker varje dag med barnen, så då blir det ju att man skriver när det händer något särskilt med dem.
Kram och Tack

Taina sa...

Heja !!!! Gud vad bra sagt och du ser jättefin ut! Grattis till dig säger bara och strunta i den där anonyma personen, som säkert bara är avundsjuk!

Kramar från en som diggar din blogg!

mammigranten sa...

Tack Taina!

Trebarnmamman sa...

oj Malin ... Jaa du men jag kan också hålla med om att du pratar väldigt mycket numera om dina träningar.. men visst du är ju såååå DUKTIG på det där .. du känner ju mig den största masken som finns ..latmasken ...så jag är ju klart inponerad av din envishet !!och hur duktig du vart !!!<3

Men snälla du även om du nu har lågt blodtryck så är det aldrig bra att ödsla såå mycket energi på en sån betydelselös person ..

( Ja det är klart du kanske skulle ta och vila dig nångång från träningen och gå och sola lite ..hihihihi ja eller varför inte spraya solbränna som man kan göra så käckt i USA ) hahahhahaahahahah skoja bara nu Malin så bli inte sur !!!

Härlig bild i havet iallafall man längatr ju dit ..

Ha de så bra KRAMMMMM KRRRAMMMMMM

Saltistjejen sa...

Men himmel!
Jag storknar! Är det SANT?!?!?! Hur kan man skriva ngt sådant på en blogg? Och som du säger varför ens kommentera ifall man nu itne gillar bloggen. Sluta läs bara! Det är snabbt enkelt och smärtfritt. Jag slutar aldrig förvånas. Det har hänt även mig att jag blivit "påhoppad" av just anonyma personer. Sådant retar mig. varför är alltid sådana kommentarer från anonyma? Vågar man inte stå för sin åsikt tycker jag gott man kan hålla tyst!
Men men,,,, Jag är väl medveten om att en åppen blogg KAN göra att vissa fega åsiktsmaskiner drar igång. Själv försökte jag svara väldigt artigt på kommentarerna. Den ena av dem sa faktiskt sitt namn senare också och vi hade en diskussion. Men som sagt, jag tycker ändå det är konstigt. Jag har inget emot kritik eller om folk undrar saker. Alla kan inte tycka som jag. MEN det är skillnad på att framföra en diskussion på ett "normalt" vis och att "hoppa på" någon. Tycker jag iallafall.
Sist men inte minst måste jag säga att du ser jättefin ut nu! När vi sågs så hade jag ingen aning om att du burit på överviktsskilon och jag tänkte inte alls på att du på något vis skulle behöva gå ner i vikt. Bra jobbat tjejen! Själv är jag avis på dig och t ex Annika som har sådan karaktär! Jag skulle behöva komma igång och träna men har fortfarande inte fått tummen ur...
Kramar!!!

SweFlo sa...

Gud vilken fjantig kommentar! Om en person inte gillar en blogg så är det ju fritt fram att sluta skriva. Ibland undrar jag vad folk tänker med. Vad jag gillar med din blogg och de flesta andra som jag läser är att den ger en inblick i din vardag. Jag tycker det är kul och intressant att se hur andra har det. Och då är det ju bra att läsa att andra med har "tråkig vardag". Livet är ju inte hej och hå hela tiden... Kram och fortsätt precis som du gör!

elin sa...

Å vilken tröttsam människa. Jag tycker du är jättefin nu, det syns verkligen!! ..och visst, jag kanske oxå tyckte din blogg var roligare förr (för jag hatar ju träning :)), men jag förstår varför du skriver om det du gör.. Och som sagt så väljer man ju själv om man vill läsa eller inte. Trots all träning så kollar jag in nästan varje dag, så den är fortfarande läsvärd :)
Du är jätteduktig och verkar (fortfarande) ha en vilja av stål! :)

Kram

Lina sa...

Malin! Du kan vara stolt, att påstå att det inte syns är ju att erkänna att man är blind eller nåt :)
Vi har nästan exakt samma siffror förresten, men du ligger lite före mig, jag har gått ner 13 av 20. Och när jag gått ner de där 20 så skulle det ju inte vara fel med 10 till, men det är absolut ingen nödvändighet. Skriv om vad du vill tycker jag, man måste ju inte läsa om man inte är intresserad...
Kram

Anne sa...

På ren svenska, FY FAN vad arg jag blir på den anonyma kommentaren. Å andra sidan, på nåt snedvridet sätt är det ju ett tecken på att du lyckats (om du förstår vad jag menar) för jag tror att det är när en person lyckats, haft framgång med nåt osv som såna här avundsjuka personer kommer fram. Om du förstår vad jag menar.

Personen kanske inte behöver eller vill gå ner i vikt, men framgång (oavsett område) sticker ofta i ögonen på folk, för det påminner dem om vad de själva skulle vilja göra men inte tar tag i eller inte har kraften, viljan, drivkraften till.
Det trista är då de som är så små som människor att de inte istället blir inspirerade utan börjar kritisera den som lyckats.

Jag tycker du är SÅ otroligt modig, stark och helt otrolig. Jag känner inte dig men känner din energi, ditt goa "go" och hur fin du verkar vara som människa. Att bjuda på bilder som du gör nu, det är inte alla som skulle våga det. Jag är djupt imponerad och beundrar dig.
Jag skrev det förut men säger det igen, ett superstort grattis till ditt "nya liv" och alla kilon du gått ner. Du ser så fin ut, jättefin och supersnygg!
Och jag tycker det är så otroligt bra och starkt jobbat att på så kort tid (trots allt är det ju det) och så målmedvetet som du jobbat för att minska i vikt. Jag har inga ord!!!!

Överlag så är det urtrist med människor som inte kan ta andras framgångar, vissa skulle kanske tycka det var bättre om du var 98kg (som den anonyma läsaren t.ex.). Det är tryggare så, säkrare. Men en person som förändrar sin vikt förändras också ofta på insidan, man känner sig starkare, bättre på alla sätt och vis. Det syns så är fallet med dig, det lyser om dig nu. Det kanske inte är helt lätt för andra att se hur andra människor förändras....

Överhuvudtaget kanske ditt liv i Amerika är lite provocerande och att bli avundsjuk på. Det handlar inte bara om viktframgången. För jag vågar lova den som skrev kommentaren är en svensk bosatt i Sverige.
Jag har märkt sen jag själv flyttade till USA att det kommit en del taskiga kommentarer som jag fått höra. Jag tror mycket har med avundsjuk att göra faktiskt.
Du lever ett gott liv med friska, fina barn, framgångsrik man, du kan ha förmånen att vara hemma med dina barn, leva vardagsliv i Amerika, har DESSUTOM gått ner i vikt nu...det kanske blev droppen för den anonyma läsaren. Det verkar sticka i ögonen på en del.

Vet inte om du råkat ut för det men själv har en del människor hemifrån gjort mig rätt besviken, kontakter som inte bevarats osv som jag trodde mer. Inte med alla så klart, massor med pluspoäng till de äkta och sanna vännerna med mera.
Men ändå trista egenskaper hos människor man tror sig känna kommer fram när man flyttar utomlands...

Sorry min jättelånga kommentar, jag blev bara så irriterad och kom igång ordentligt här.
Och ja, jag gillar din blogg för precis som den är. MYCKET!

Om det är ok mailar jag dig lite privat också, såg att du har en mailadress på första sidan.

KRAMAR

mammigranten sa...

Trebarnmamman
jo visst skriver jag mycket om mina träningar, det är ju de som får mig att gå igång mest. Jag har ju svårt med en vilodag för att jag kommit in i det här med träning så mycket och det är så skönt efteråt. Och iom viktnedgången så känner jag mig ju än mer motiverad att fortsätta. Och jag är hundra på att om du bara kommer igång rejält du med så skulle du förstå vad jag menar och den där latmaska kan ligga och torka tillsammans med daggmaskarna i solen ;)
Jag är dock en person som har svårt att släppa vissa saker, och denna kommentaren var en av dem.
Just nu väntar jag på att solen ska titta fram så jag kan passa på att sola lite, men det lär väl dröja tills man kan ligga i bikini ute... Men det är första vintern som fräknarna på näsan valt att stanna ;)
Och nej jag blir inte sur för en sån sak!
KRAAAAMMMM

Saltistjejen
Tråkigt nog är det sant.
Och visst är det tråkigt när en någon negativ ska lägga sig i. Min blogg kanske blivit tråkigare, men mitt liv har blivit mycket roligare. Och det är väl det viktigaste.
Tack för dina komplimanger! De värmer mycket. Det är ju svårt att ta sig i kragen och börja träna, men när man väl kommit över den där tröskeln då är det svårt att ta steget tillbaka.
Kram och lycka till!

SweFlo
ja visst är den!
OCh jag läser också många bloggar för att få inblick i andras vardag, sen läser jag en del för att inspireras. OCh jag skulle gladeligen vilja läsa en blogg av denna anonyma för att få läsa om någon som lever ett så ytterst spännande liv med äventyr varje dag
;)
Kram

Elin
Riktigt tröttsam fegis det där.
Tack!
Jag får ju erkänna att när kommentarerna inte dyker upp på bloggen annars så spelar det ju ingen roll vad jag skriver, för ingen lägger sig ju i, men det var kanske därför jag fick kommentaren?? Jag har ju bloggen dels för att förmedla till släkt och vänner vad som händer här, men även som en slags dagbok för mig själv. Så framöver att jag kan gå tillbaka och se hur jag fick kämpa för att lbi av med alla kilon och då bli mer motiverad att hålla vikten.
Viljan av stål finns där ibland, och jag tror du har en stark vilja du med, även om träning är tråkigt så finner man en sak som passar just en själv så kan man bli så fast att det faktiskt blir kul. Testa!
Kram

Lina
Tack! Jag tycker också att det syns, men när denna personen skrev så så började jag, tyvärr, ifrågasätta detta. Så jag gick tillbaka och hittade alla mått ich även foton och där hade jag mina bevis och mer behövde inte jag. Då infann sig mitt nöjda jag!
Så eg ska jag väl tacka den här personen för att den fått mig att inse att jag faktiskt inte ska må dåligt över hur jag ser ut.
Lycka till med din viktnedgång med.
Och skulle du börja blogga mer och skriva om hur även du kämpar så skulle jag vara en av dina trogna läsare! Man läser om såånt man finner är intressant, och det brukar ju vara ens egna intressen.
Kram

mammigranten sa...

Anne
Jag förstår precis hur du menar och visst är det nog så.
Och är det tyvärr inte ett rätt svenskt sätt att se på saker? Ingen får lyckas om inte jag lyckas bättre! Så har jag nästan alltid uppfattat det under skolår och vuxenliv. Tyvärr!
TAck så hemskt mycket för dina komplimanger, ögonen tåras. OCh efter denna dagen med allt den inneburit så är det dina och de andras ord som får mig på fötter igen. Jag finner anledningen till att denna bloggen finns.
Det är ju så tråkigt att denna människa inte kan unna att man är lycklig utan blir avundsjuk. OCh det är säkert som du säger, en person som lever ett mycket tråkigt liv i Sverige, och bara är avundsjuk på att jag kan och vågar ;)
Och jo, jag har råkat ut för samma som du, nu vet jag vilka som är mina vänner. Det tråkiga är väl att det även finns vänner som jag trodde var riktigt nära, som jag nu insett att det bara är jag som försökt hålla kontakten och inte de.
jag tackar dig ännu en gång för din fina kommentar, tårar av glädje rinner faktiskt just nu i skrivande stund. Du är en mycket varm själ och långa kommentarer är fritt fram!
Kram

Anonym sa...

Ojojoj, varför är folk så himla avundsjuka, missunnsamma och kritiska?? Vilken OTREVLIG kommentar, men du gav verkligen bra svar på tal!! Jag har bara läst din blogg några ggr men jag gillar verkligen hur tuff du är!!
Anonyma kommentarer är konstiga, själv fick jag min första konstiga kommentar för några dagar sedan - lite aggressiv och märklig, men absolut inte i klass med den du fått. Bry dig inte om personliga påhopp, personen i fråga verkar ju vara hemskt otrevlig och måste ha ett riktigt tråkigt liv själv.
Gott Nytt år!

Mrs F sa...

Som sagt, go girl! Vi hörs på lördag!! Kram

mammigranten sa...

Petchie
Man kan ju verkligen undra!
Tack för komplimangen!
Som jag sagt tidigare, jag skulle vilja läsa en blogg av denna person, så jag får läsa om vilket spännande liv hon/han lever ;)
Gott nytt år! och kram!

Mrs F
not go- run! ;)
Höres!
Kram

Unknown sa...

Vet du, jag har ju inte följt din blogg så länge men jag har inte reflekterat över att du skriver mycket om träning.

Har mer fått en spark i baken själv att träningen måste prioriteras högre det här året.

Så fortsätt skriva om din träning för då blir jag också motiverad!

Kram

Anna @ Amerikana sa...

Wow! Grattis!! Jag håller just nu på med mina 55lbs från graviditeten. 35 down, 20 to go. Härlig blogg! Kram, Anna i SF

Helena i Skåne sa...

Hej, jag tycker det är en bra blandning i din blogg. Jag blir grymt taggad av att läsa om all din träning och hur disciplinerad du är, blir en riktig spark i baken på mig. Jättekul att se bilder på hur mycket du har gått ner, du har ju varit lite hemlig med det. Kämpa på, du är kanonduktig!
Mvh Helena (har ingen egen blogg, hittade hit via Anna of Sweden)

Tina sa...

Malin! Du är en underbart fin tjej!!
Den där anonyma kommentaren, usch, där knäppte du henom på näsan!!

Ta hand om dej!
Kramar

Inger sa...

Din viktminskningsresa är beundransvärd, den ska du ha all heder av. En ära som inte ska tas ifrån dig. Förstår din glädje över att du lyckats så bra. Att det gått bra för era barn med kamrater och skolgång imponerar ännu mer på mig, men jag vet att barn oftast är fantastiska när det gäller förändringar. Strongt!
Jag kan förstå att du reagerade negativt på ovanstående insändare, dumt tänkt och dumt formulerat, enligt mig.
Reagerar ändå på ditt svar och många av kommentarerna där det skrivs om anonyma fegis,avundsjuka människan, elak, tröttsam fegis,
Svensk bosatt i Sverige.
Insändaren var dum, men jag blir ändå lite beklämd över vad som skrivs.Så lätt kan man kan inte ta för givet att någon är avundsjuk, elak etc.
Visst, personen i fråga behöver inte läsa din blogg, helt rätt.
Tycker själv att det handlar mycket om träning, det börjar bli för mycket för min del, även om den naturligtvis innehåller annat. Har inte heller tittat in lika ofta sista tiden. Helt rätt som du skriver, man behöver ju inte läsa. Hoppas ändå att det finns utrymme för avvikande tankar och synpunkter, i respektfull ton, från alla håll.

Annika sa...

Mammigranten! Jag är också en svenska bosatt i USA, men tror inte jag varit här förr. Hittat hit genom Anne och Saltis...
BRA rutet!!
Man skriver vad man vill på sin blogg och passar det ICKE är det bara att sluta LÄSA. Svårare är det inte...
Att sen kommentera anonymt är så FULT! Och så fegt.
Herregud en viktminskning är en bedrift, och man vill skriva och berätta om det hela. OCH man får också göra det, och ska kunna göra det utan att ngn person ska bli avis, eller vad det nu handlar om.
Otroligt.
Skriv som du vill!! Du har säkerligen en trogen läsarskara efter vad jag kan se i dina kommentarer.
Eftersom jag själv har en ganska välbesökt blogg så har det hänt att man ibland fått anonyma kommentarer. Det är svårt att INTE bry sig, faktiskt. Det skulle då kännas lättare om personen inte skrev anonymt. FÖR visst får man TYCKA annorlunda än bloggskribenten. Respekt!
respekt ska gälla. Alltid.
som sagt, jag har inte läst alls här hos dig tidigare, men ALL heder och stort grattis till din viktnedgång. Blir nyfiken på metoden...
Ska läsa lite här på bloggen så att jag får veta:-)
Varma hälsningar från Annika som är bosatt utanför Washington DC (som också skriver om sin vikt ibland).

mammigranten sa...

Lele
Jag tycker heller inte att övervägande del handlar om träning, men men. Hakar man upp sig på något så är det ju bara det man ser till slut.
Och jag sparkar gärna dig i baken ;) Kul om man kan motivera andra.
Kram

Anna
Grattis till din viktnedgång! Har man mer än hälften avklarat så är det ju lätt att bli mer motiverad.
Kram och lycka till med fortsättningen!

Tina
TACK!
och visst gjorde jag hihi!
Kram

Inger
Tack! Livet blir ju så mycket lättare när motgångarna är få.
Visst jag kanske reagerade starkt på denna kommentar, men dels hade jag mina aningar om vem det kunde vara, dels så tycker jag att har man något så "dumt" att skriva så kan man ju faktiskt stå för det också. Så därför tycker jag att det är fegt att stå som anonym. Sen har ju alla rätt till en åsikt, men ska man kritisera någon annans liv så ksa man ju självklart kunna både stå för det och om man står för det så blir det ju även svårare att skriva elakt. Bättre formulering och ett namn till denna kommentar och jag hade inte tagit det som direkt kritik.
Och nu, tack vare susnet, så har jag fått fått veta vem detta är. Och avundsjuk är nog det minsta man kan säga om denna människa. Tyvärr!
Jag kan förstå om vissa tröttnar när det blir "för mycket" träning, men allt är ju faktiskt relativt. Visst detta är ingen träningsblogg, men den handlar ju om mitt liv och nu ingår det mycket träning. Nu när vardagen är igång så hinns det ju inte så mycket i veckorna. Barnen går i skola/dagis, dagarna flyter ihop. Men träning, min och nu from denna vecka även barnens, är ju det som varierar från dag till dag.
Förra året hände massor och det fanns även mer tid för äventyr.
Men återkom, nyheter är på G.
Och ja alla åsikter är välkomna, om de framförs rätt ;)
Kram

Annika
Du är så välkommen hit!
Och ja, visst ska man väl ha rätt att skriva om vad man vill på SIN EGEN blogg!
Och att kommentera anonymt ÄR fegt!
Visst min pappa skriver under anonymt när han kommenterar hos mig, men has undertecknar åtminstone med sina initialer.
Och det är som du säger svårt att inte ta åt sig av vissa kommentarer. Sen finns det ju kommentarer man gärna går in och läser om och om igen för de gör en så glad.
jag kör hårt med träning och kaloriräknande. Det är det som funkat bäst för mig.
Kram ska genast kolla in hos dig!

Camilla sa...

Trist med en sån negativ kommentar, men ta inte åt dig. Det är ju din blogg och du skriver vad du vill. Så enkelt är det:)

Jag tycker att du är jätteduktig som lycktas gå ner så pass mycket. Hoppas att du ger dig själv en massa belöningar för det är du verkligen värd.

Stor kram

anna of sweden sa...

Oj, viken debatt jag missat ...

Hörrdu du, först av allt STORT GRATTIS till dina framgångar. Du är så oerhört disciplinerad. Heja dig.

Och för det andra. Sådana kommentarer har jag också fått. Inget att bry sig om. Fortsätt skriva precis som du vill. Jag fortsätter att läsa!

Kram - och trevlig helg!

mammigranten sa...

Camilla
Ja sånt är inte kul och tyvärr tog jag ju åt mig, men nu när jag vet vem det var som skrev så kan jag inte bry mig mindre.
Kram

mammigranten sa...

Anna
Ja där hade du missta något ;)
Inget viktigt eg, men vilken grej va?
Tack för stödet!
Kram

Suddrik sa...

Jag hittade dig just! Kan inte låta bli att kommentera... För det första; Skiiitbra jobbat! Du är jättefin, och jag är impad över att bikinin fortfarande sitter så bra ;-)

Men också, även om det mesta i inlägget var urtaskigt, försök ta det som en komplimang att personen i fråga gillade bloggen förut!

Jag kom själv igång med träningen rejält för cirka ett år sedan (tränade bara 1-3 ggr per vecka innan och rätt mållöst) och samma hände väl med min blogg, men jag vågar inte vara lika öppen om mina förändringar som du.

Och förresten, angående träningstopparna du köpte, jag har velat minska min byst sedan jag var i övre tonåren och nu när jag gått ner i vikt har brösten försvunnit. Tja inte helt, men jag har också fått S i träningstoppar. Och nu tycker jag att det är så tråkigt! Silikon anyone?? :-D (Nähä, skulle inte tro det!)