fredag 8 januari 2010

Sista inlägget!

Skrämde jag er nu???
Nej jag ska inte sluta blogga bara för den här anonyma kommentaren.
Som jag för övrigt numera vet vem som skrev.
Däremot så blir detta mitt, troligen om jag kan låta bli, sista inlägg om vikt och träning här.
Åkte iväg efter att jag lämnat Wilda på preschool.
Shoppingtarmen sög rejält ;)
Jag behövde nya innegympaskor.
Så iväg till närmsta mall och Foot Locker.
Hittade typ inga som passade mina fötter.
Åkte och handlade på Wegmans istället.
Grönsaker och dipp till kvällen.
Salta saker vill jag ju inte äta idag när det är vägning, mätning och utvärdering i morgon.
Efter att barnen kommit hem/hämtats så åkte vi iväg till Kohl´s först och sen Premier Outlet.
Och detta fyndades:
Löparbyxor till mig.
Träningsbyxor till mig.
Stickad tröja till Noah.
Tröja med motorcykel på till Noah.
Och detta bara till MIG!
Svart träningslinne
2 sportbh´s en rosa och en vit
(strl small, nackdelen med viktnedgången)
Långärmad rosa träningströja
Vita! innegympaskor
(ibland får man ta det som passar fötterna bäst, inte smaken. Vita gympaskor känns lite off, men jag gillar dem ändå för de gör fötterna glada)
.
Så frågan är:
Går detta under shopping eller träning???
.
.
För övrigt vill jag bara tacka för alla kommentarer.
Ni är alla så snälla och gör mig så glada med era fina komplimanger!
Och jag vill även tacka den "anonyma" för efter mina "bevis" så känner jag mig till 100% nöjd med min kropp.
Visst, håret på huvudet kunde vara längre, men det växer som ogräs så det kommer det bli.
Och ja, tatueringarna kunde vara fler och musklerna större.
Men det är inga måsten och heller inga orimliga krav.
Jag har under hösten inte känt att det hänt så mycket med min kropp.
Men när jag tittar på sommarens bikinibild och gårdagens bikinibild så ser jag ju själv att det hänt massor.
OCH JAG ÄR NÖJD!
För första gången i mitt liv så trivs jag med min kropp.
Tänk att något sådant kunde komma ur en sådan kommentar va?
.
.
.
Är ni intresserade av att fortsätta följa hur det går med min träning och min vikt?
Maila mig!
Jag har nu dragit igång en blogg jag funderat länge på och startat för ett tag sedan.
.
Och tack ännu en gång för kommentarerna!
Jag har faktiskt funnit nya vänner iom detta!
Kram

7 kommentarer:

Jenny Wallentin sa...

Hej Malin!
God Fortsättning!
Jag får verkligen gratulera till ditt resultat, vad härligt att nå sitt mål som du satte upp för ett tag sedan.

Kram Kram Jenny

mammigranten sa...

Tack Jenny!
Ja själva mål"vikten" är ju inte nådd än, men det viktigaste är ju inte vikten utan nöjdheten och den kan inte vara bättre!
Kram

Saltistjejen sa...

Å vad roligt att du känner just så inför dig och din kropp! Det BORDE du göra!! Du är ju jättefin! men ibland behöve man en liten "spark någonstans" för att verkligen få upp ögonen och upptäcka saker och ting. även med sig själv. vad bra att den anonyma kommentaren fick dig att känna något så positivt till slut! :-)
Kram!!

mammigranten sa...

Saltistjejen
Japp, jag kan inte sluta le. Sen kan det ju vara lite liiite skadeglädje med nu när jag vet vem personen är. Hihi!
Kram

Jeanette sa...

Hej hej... Måste de va ditt sista inlägg=( så kiommer ju jag tappa min inspiration... Blir så glad att läsa när de går så bra för dig...Pleas don`t stop=(

Lina sa...

Jag läser gärna mer om viktnedgång och träning även om shoppinginläggen är de bästa :)
Önskar jag hade lite emr tid att blogga själv, men med heltidsjobb är det rätt svårt. Jag tar inte bort den iallafall, andan kan ju falla på igen...

mammigranten sa...

Jeanette
Återkom i morgon ska du se att det hänt något nytt här!
Kram

Lina
Som sagt kolla in i morgon! Jag kikar in hos dig när jag ser att det hänt något nytt!
Kram