lördag 9 januari 2010

Nytt!

Så efter en natt med knasig sömn, barn i sängen, magknip och nervositet som orsak, så vaknade jag lagom seg.
Men frukosten åts snabbt.
Sedan blev det lite pyssel här hemma.
Kände mig tvungen att både raka benen och epilera under armarnainnan gym"daten".
Sedan bar det av.
Barnen checkades in, även om Noah tyckte det var lite tråkigt att vara bland en massa småbarn.
Men snart så, då kan han var bland de stora barnen, dvs de som är mellan 6-13 år.
Vill du läsa mer om hur det gick hos PTn kolla in på min andra blogg:
Där är alla välkomna att läsa om min träning och min kamp med vikten.
Ja nästan alla ivf.
Inte du anonyma, du vet vem du är och det gör även jag!
Sen kanske det blir svårt att hålla dessa liv isär, för jag är ju faktiskt bara en person och lever bara MITT liv.
Men vi får se hur det går.
Väl hemma igen så hade vi en date med datorn med kära vännen S med make och barn.
Som vi saknar er!!!
Och en lång pratstund fick vi, även om det aldrig känns som om det är nog.
Sedan lagades det mat, lax, pressad potatis, sourcream med "svenska" räkor rödlök och dill och en rejäl grönsaksbricka med dip till.
Barnen åt som om de inte sett mat tidigare.
(och då fikade vi rejält när vi kommit hem från gymmet)
Efter middagen blev det en pratstund med mina föräldrar.
Saknar er med!
Och vi hade en glädjande nyhet att diskutera, något jag vetat ett tag, men de fått veta idag.
Ni vet vad jag menar.
Och ni som undrar så nej, inga barn på g här inte.
Maken tränade en sväng (ooops) medan jag färgade håret härligt rött!
(inte klimakterierött mamma)
Tänk att man kan hitta en färg som man trivs så bra i!
Jag känner mig inte vinterblek denna vintern, trots mörkare hår.
Just nu kollar jag på senaste avsnittet av en för mig ny serie:
Ghost Wisperer
En serie som kan få mig att få riktig gåshud och inget jag skulle kunna tänka mig att titta på en kväll när inte maken är hemma.
Jag är ju en sådan där knasig person som är mörkrädd.
Och en sak som är knasigare är:
jag är bara mörkrädd inomhus, inte utomhus.
Tänk så många kvällar som jag gick, eller cyklade, hem från stan när jag bodde hemma hos föräldrarna. Helt orädd!
Men sen minns jag den gången jag kom hem, mamma och pappa var iväg med flicklaget i bandy, huset knäppte och knakade och det lät som om någon gick på övervåningen.
Vet ni vad jag gjorde då?
Jag låste in mig på toaletten nere. Den enda utan fönster.
Och där satt jag, med släkt lampa, i någon timme och samlade mod.
Jag hann lagom upp på mitt rum innan....
.....
.....
mamma och pappa kom hem.
Hahahahaha!
Så fånigt va!
Men visst jag är nog lika fånig nu med.
För är jag ensam (ja utan vuxet sällskap) så springer jag upp för trappen förbi alla mörka rum så snabbt jag bara kan.
Inte konstigt att jag ramlar i trappen ibland då va?
Nähe!
Huvudvärken verkar inte bli bättre, men håret blev snyggare.
Nu ska barnen käka kvällsmat, så tvn får stängas av.
Inga spökjägare när de är i närheten tack!
Sen blir det film och soffmys med maken.
Lite pretzels med kanske!
Och så önskar jag mig en sak:
lite respons på mitt upplägg med 2 bloggar tack!

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Haha, jag erkänner att jag hann tänka "Åh, bebis på gång." :)

Har redan varit inne på andra bloggen. Kul - om du orkar hålla på med två bloggar. Annars fortsätt att skriva om träning OCH om allt det andra vardagliga på en och samma blogg.

Kram!

Camilla sa...

Ja tycker att det är du som bestämmer över din blogg å vad du vill skriva å berätta om sen är det ju upp till läsaren om den vill läsa eller inte. Det låter som du lämnat det bakom dig lr? Kan bara instämma med alla andra om att du är väldigt duktig!! Sträck på dig!
Tänkte bara säga att i det här knäppa landet går repris avsnitten på GW kl 16.00 på em bra tid!
Hur kändes det att bli utvärderad?
Millan

Trebarnmamman sa...

haj du !! Jätte kul Malin .. men du nu är jag ju nyfiken igen ... om det inte är bebis ( men det visste jag ju ) vad då .. vi tar det på ... jaa vad heter det ... jisses , ja du vet !!!

Nu är det nog för mkt i huvudet här ...herre guud mini alzheimer det har jag nog iallafall.

Men du skulle inte bloggen vara låst ?? Maila mig inloggningen och lås den så vi slipper lida mer med dig !:D Om fler anonyma tittar in .

Du är så duktig att fixa så mkt gott att äta , jag är oftast så trött att fixa grönsaker , de ska ju skakas / skäras mm.mm.mm...

Men du Krammmmm så hörs vi på ..ja vad det nu heter .. är hemma tror jag hela dagen !!!

mammigranten sa...

Anna
Jag anade att folk skulle tro det, men nej, än har vi så det räcker med 2 busfrön ;)
Motivationen känns på topp nu vad gäller 2 bloggar, men man vet ju aldrig hur framtiden ser ut...
Kram

Camilla
Jo visst är det jag som bestämmer! ;)
Tanken på en träningsblogg har dock funnits en tag och iom kommentaren så fick jag väl sista sparken i baken och började skriva på den. Hade ju fixat med den innan, trots allt.
Här går GW i repris med, dubblelavsnitt 7 och 8 på alla vardagar och nya på fredagar. Så det blir lite rörigt med nytt och gammalt, men än är jag ju inte gammal nog att virra ihop det haha!
Kram

Trebarnmamman
Det nya är ju nya bloggen!!! ju!!!
Och så heter det MSN! haha
Kära du! iof har du mycket i huvudet med lilla vovven så jag klagar inte. Tanken var att ha bloggen låst, men nu kör vi såhär ett tag så får vi se. Den där människan kan ju faktiskt bara låta bli att läsa just den, eller hur? Och sen känner jag mig så mycket starkare nu så jag ska inte ta åt mig av knäppgökars avundsjuka!
Det där med grönsaker var jättesmidigt att fixa. Jag gick in på Wegmans, matbutiken, köpte mig en "bricka" med färdigskurna grönsaker såsom: broccoli, blomkål, minimorötter, coctailtomater och selleri, och så dip 2 sorter, gick till kassan och betalade. KLART! ;) Men gott var det! Får bjuda er på det när ni kommer hit ;)
Och ja vi hörs på MSN!
Kram

Jenny Wallentin sa...

Hej Vännen!

Det är din blogg och du bestämmer, jag tycker det bara e kul att kunna se vad ni gör over there.

Kram kram

Anne sa...

Jag hann också tänka bebis :)
....så tur att du direkt i meningen efter skrev att det inte var det...
Vad fräscht med färgning av håret. Jag tänkte själv göra en toning endera dagen. Jag har inte riktigt klurat ut vad som är toning och vad som är färning, på engelska alltså. Har klumat på förpackningarna och läst på men inte riktigt klurat ut vad som är toning och vad som är "riktig" färg. Har du nåt klokt råd och kunskap att dela med dig där?
KRAM

mammigranten sa...

Jenny
Tack!
Alltid kul att du kikar in!
Kram

Anne
Anade att många skulle tro det, men icke!
Ja det var verkligen behövligt att fixa håret. Och nu när det redan är mörkt så är det ju inga problem att göra det själv.
Jag är ju lite otålig av mig så jag kör med Clairols Perfect 10.
Ska bara vara i 10 min, men mitt hår är svårfärgat så jag får ha i det ca 20 min. Jag kör med permanent färg då jag från flera frisörer hört att det inte spelar någon roll vilken variant man kör med, för toning lämnar också "rester" i håret. Säg vilken fäärg du har och vilken färg du vill ha så kan jag nog tipsa, har ju blekt och färgat i över 15 år.
Kram