söndag 10 januari 2010

Snart iväg!

Nu är det duschen, sen ska vi iväg och handla på PartyCity och Wegmans.
Barnens födelsedagar närmar sig och då även kalasen.
Snart dags att skicka ut inbjudningarna och då kan vi ju lika väl inhandla de andra partyprylarna med.
Noah vill ha ett Transformerskalas!
Oväntat va? ;)
Wilda vill ha prinsesskalas!
Inte heller väntat ;)
Mat behöver handlas!
Äta bör man ju, eller hur och Wegmans har helt klart de bästa råvarorna här i närheten.
Färskaste frukten och grönsaker.
Bästa kvalitet på kött och fisk.
Och priserna skiljer sig inte så mycket jämfört med typ Walmart och Stop & shop eller Shoprite.
Håll tummarna på att alla prylar finns på plats!
Annars finns ju alltid nätet...
Middag kommer intagas på antingen Ruby´s eller Olive Garden idag!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej.

Shit såg din före och efterbild, på när du har gått ner. Trongt 20kg, hur bar du dig åt? Skulle oxå behöva gå ner dom kilorna. Hur länge har du kämpat med de. tycker du ser toppen ut, å du ska verkligen var nöjd med dig själv nu.

Good Work!

/åsedabo

Domus Dulcis Domus sa...

Tack för de värmande orden!
Behöver allt stöd jag kan få. Kram

Camilla sa...

Kul med temakalas! Hoppas att du hittade alla prylarna så slipper du ju härja runt om det senare.

Middag på Ruby's är helt ok. Men min favvo är nog Cheesecake Factory. Har ni provat? Jag har hittat en gudomligt god kyckling där, ingen dietmat precis men åhh så god:) Och cheesecakesen sen, to die for.

Fin bakgrund du har på din blogg nu, som alltid.

Ha det gott.
Kram

Trebarnmamman sa...

hihi å jag som trodde Noah ville ha "Bygare bob kalas och Wilda pirat kalas..hihihiii näää du det kunde vi nog sagt innan.. å ni som har sådant kul over there...

Men du , vi har ju inte en aning om vad det där är för butiker kan du inte jämföra med butiker typ hemma !!

För jag kan väl tänka mig att det inte finns butiker som har sämre frukt ä tempo här hemmma, hihihi

Ha de gott..

Mrs F sa...

Hoppas ni hittar allt ni ska ha! Tack för pratat igår :-)!! Vi saknar er oxå!! Många kramar

mammigranten sa...

Anonym
Tack!
Jag började helt enkelt äta regelbundet i våras, runt mars. Sen köpte vi ett löpband som jag körde sådär mycket på. Efter ett tag så testade jag att skippa kolhydrater, men insåg efter sommaren att nej, det var inget för mig. Att leva utan bröd, knäckebröd, pasta mm. Funkade inte för mig. Så nu räknar jag kalorier, vilket jag rekommenderar starkt. Man får mer koll på vad man stoppar i sig och hur det då påverkar vikten. Vad man måste träna för att kunna unna sig extra, mm. Och efter sommaren körde jag igång rejält med träningen. Så nu satsar jag på att ha minst 3500 kalorier över varje vecka. Dvs att jag gjort av med minst 3500 kalorier mer än jag stoppat i mig, vilket då resulterar i ca 0,5kg minus varje vecka. +- beroende på tid i månaden. Och 0,5kg tycker jag är en rätt hälsosam minskning. Man vill ju mer, men kroppen ska ju hinna anpassa sig vad gäller både hud och träning. Och det är ju träning som behövs, för man kan ju inte äta för lite som jag gjort förut.
Nyfiken på vem du är? Jag är ju gammal Åsedabo jag med, kanske vet jag vem du är???

Domus Dulcis Domus
Så lite så, jag vet ju hur det är, man kan aldrig ha för många som stöttar!
Kram

Camilla
Tyvärr hittade vi inte allt, men det viktigaste var ju att de vlade tema själva och i butiken kan de ju se alla alternativ.
Jag gillar Ruby´s Bison Bacon Burger, den kan jag få "sug" efter, men idag gjorde jag tabben att testa något nytt, Allpine Swiss Burger med portobello mushrooms. Den var inget vidare.
Cheesecake Factory bakar allt sitt i ugnar som makens företag tillverkar. Dock har jag aldrig varit där och ätit. Är ju inte mycket för efterrätter till makens olycka ;)

Kan man inte möblera om i huset så mycket får man ju möblera om på bloggen!
Kram

Trebarnmamman
Det blev transformers och prinsess, hon var inne lite på Hello Kitty, men bara för att det inte fanns muggar så blev det prinsess, haha!
Här kör de ju mycket med lite pryttlar i gottepåsen och bara någon liten godisbit. Så bilder på innehållet kommer.
Det är ju lite svårt att jämföra med butiker i Sverige, men du kan ju kolla in http://www.partycity.com/
De har allt det där även i butikerna, uppdelat i kategorier.
Wegman´s är ju ungefär som saluhallen i Göteborg, men större, har matbutik, pizzeria, kinamat, sushi, färdigmat över disk som du bara värmer, färdigtillredda kött och fiskrätter att bara tillaga, vin&spritbutik, plockgodis (en av få som har) du kan köpa bakelser, tårtor, egen kaffebutik, typ starbuck´s och så kan du köpa lunch eller fika och gå upp en våning och sitta och titta på alla som stressar runt och handlar ;)
Ger det lite bättre inblick?
Har ju inte direkt vågat mig på att fota, men jag kanske får fråga runt om det är ok??? Eller så får du komma hit och se allt live?!

Mrs F
Tyvärr gjorde vi inte det. Men inbjudningskorten var ju viktigast. tack själv, alltid trevligt att prata med er, enda nackedelen är ju att man inser hur mycket man saknar er!
Kram

Camilla sa...

Malin, då måste ni ju prova Cheesecake Factory! Det är ju en restauranf, trots namnet. Och de har en STOR meny med massor av mat. Faktiskt mer mat än cheesecakes:). Väääldigt gott och mysig atmosfär. Ett litet tips bara.

H det gott.
Kram

mammigranten sa...

Då får vi leta upp en sådan och testa på det, och har de mumsiga efterrätter så ställer maken säkert upp ;)
Kram