måndag 4 januari 2010

Dagen!

Förutom lite glömska har dagen varit kanon!
Noah kom iväg till skolan.
Wilda kom iväg till preschool.
Jag var hemma och njöt av ensamheten och tystnaden.
Ja tystnad och tystnad, ja ja tystnaden som blir när familjen inte är hemma.
Annars var det ett himla dunkande.
Vic the handy-man var här och fixade hängrännan som blåst ner och det tog väl honom ca 2 timmar av de 2 timmar jag var hemma.
Tog lite tid vid lämningen av Wilda, då jag pratade med en mamma i 30 min ca.
.
Ut och vänta på Noah och bussen.
Åka och hämta Wilda.
Och där blev det fel!
Det är ju måndag idag och Wilda går ju en timme längre då...
Men som tur var så hade hon ivf ätit upp sin lunch när vi kom.
.
Hemma fixade vi lunch till Noah och han gjorde sin läxa och grät lite för att han inte kan läsa (även om han faktiskt kan läsa bara han koncentrerar sig)
.
Lite mellanmål och så ombyte.
Maken kom hem och hängde för att kolla in första fotbollsträningen.
Noah ville dock inte att vi skulle stanna länge så vi lämnade in Wilda hos barnvakten på gymmet (ja det finns en sån, eller 2 beroende på barnens ålder)
Sedan gick jag och maken och bokade tid för våra PT-pass som ingick.
3 st!
Kanon!!!
Så på lördag blir det utvärdering av oss båda!
Spännande värre!
.
Och Noah kan jag meddela, han var inte still en sekund.
Så nöjd!
Nu får vi se om han vill testa på mer än fotboll och simlektioner (de ska börja lära sig simma båda 2 i februari)
Kanske lite Martial Arts???
Kunde ju passa Noah rätt bra...

Inga kommentarer: