söndag 17 januari 2010

Nope!

I torsdags när Wilda var på gymnastiken så var Noah och jag i lekrummet.
Han åkte rutchbana och lekte i bollhavet (iof trodde han att det skulle krävas badkläder för ett bollhav först, vet inte om vi använt oss av just det ordet innan, eller om han bara tänkte knasigt just då)
Jag hade med en bok och satt och läste.
När Wilda var klar så hämtade vi henne och gick tillbaka till lekrummet.
Och där var vi i lite över timmen.
Jättekul tyckte barnen och jag kom lite längre i boken.
Väl hemma var de jättetrötta, så det lär vi göra fler gånger ;)
.
.
.
Igår blev det kvällsmacka för oss vuxna.
Bagel med salladsblad, röra med räkor, rödlök, dill och sourcream och så ett ägg.
Mums!
Till detta öppnade vi champagneflaskan vi köpte till nyår, men var för trötta för att öppna.
Jag får erkänna, jag somnade i soffan och minns inte hur jag tog mig upp, borstade tänderna och tog på mig pyjamas, men jag gjorde det. Inte för att jag var full, jag var bara sååååå trött.
Det är väl det som händer med mig istället för träningsvärk.
Jag blir trött!
.
För övrigt så har jag även en liiiiiten liiiiten muskelbristning i ena låret.
Så det blir till att linda, träna och sen smörja.
(oj nu blev det träning här med, ooops)
.
.
.
Idag har vi varit iväg och kollat på ett hus.
Mest pga nyfikenhet, men lite intresserade också.
Men inte nu längre, nope, det var inget för oss.
Lite för lite förvaringsutrymme, lite för trångt, lite för brant trapp.
Med mera, med mera...
Inte för att vi vill ha ett så stor hus som nu, men vi vill ju inte ha ett som inte ens är hälften så stort heller.
Vi vill ju få plats med de möbler vi har.
Så nu ska vi sätta oss ner och skriva ner allt vi vill ha i ett hus.
Vi ska kolla med banken hur mycket vi får låna om vi skulle vilja.
Och så ska vi prata med ägarna till detta huset hur vi ska göra, de vill sälja, vi vill flytta och kontrakten kan ju isf brytas tidigare.
.
Så lite händer det här allt!
Och spöregnar gör det!

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Spännande med husjakt.
Hur länge ska ni stanna här?
Vet ni det?

Suddrik sa...

Mmm... jag älskar såna där lekställen. Vi har ett ställe som heter KidsQuest, jag tar med en bok och slår mig ner i en av solstolarna som de har utställda till oss slappisar :)

Sedan kan man bara sitta där.

Bättre än parker där man måste vara på sin vakt, de kan försvinna iväg på allehanda vis. KidsKlub på gymmet är lika härligt...

mammigranten sa...

Anna
JA det är lite spännande med husjakt! Tanken är minst 4 år från sept. 09 räknat, men som det ser ut nu vill vi stanna längre än så.
Kram

Suddrik
Ja visst är det bra med såna ställen! Och man kan stanna hur länge som helst och bara vara när barnen leker och inte vill hem. De kallar det föräldrafällan här, men jag trivs, barnen är sams och har det kul. Så nej ingen fälla än för mig!
Kram

Tina sa...

Hoppas ni hittar ett hus som ni vill ha!! Är det svårt där borta eller??

Kramar Tina

mammigranten sa...

Tina
Tids nog gör vi nog det, men det är dyrt och så finns det många hus som inte är vår stil...
Kram