tisdag 19 januari 2010

Trött

I natt sov jag ururselt, men det gör jag alltid när Daniel inte är hemma.
Speciellt när det är en veckodag med skola/dagis.
Trots 2 väckarklockor och en mobil larmad så tror jag ändå att jag ska försova mig...
Så jag vaknar stup i ett och kollar klockan.
Barnen har nyst under natten också, men de visar inga symptom på att de skulle vara sjuka annars.
.
Igårkväll så spelades det in på två kanaler, repriser på Ghost Whisperer, men det vågade jag inte kolla på själv, och Heroes som maken kollar på med.
Så det fick bli en film, Bridget Jones första.
Alltid lika kul!
.
.
.
Så i morse vaknade Noah 6.10, helt ok och Wilda 7.20 ännu mer ok.
Jag gick upp 6.35 och fixade frukost till Noah och mig.
Snacks var redan packat.
Mjölkförpackning till klassens iglo likaså.
Frukosten är smidig nu förresten.
Portionsförpackning gröt, varmvatten från vattenkokaren.
Alla kan ha sin favorit och alla blir mätta.
Ibland ökar barnen på sin frukost med en macka eller två beroende på dagsform.
Jag föredrar att ta mina mackor till förmiddagsteet.
Jag är ju inte direkt hungrig på morgonen...
.
.
Just nu är båda barnen hemma, de sitter och äter lunch.
Om en timme ska vi iväg till deras klasskompisar, ett syskonpar som bor här i närheten.
Äntligen om man får fråga Noah, Wilda verkar inte riktigt så intresserad. Lillasystern är tydligen rätt trött och blyg av sig. ;)
Och jag, ja får jag erkänna så är jag väl eg inte så pigg på en playdate just idag.
Skulle helst av allt vilja krypa ner under täcket och bara få den här dagen att försvinna.
Inte för att den här dagen är fel, men för att jag har ont i mitt ben och inte kan träna som jag vill och önskar. Och i morgon kanske det känns bättre i benet, vem vet...
.
.
För övrigt, vilket kanonväder det var igår!
18 grader och solsken.
Vid 21 var det fortfarande 8 grader ute!
Underbart!
Och påskliljorna har spräckt marken!!!
.
Jag har även lite kort på kameran som kommer dyka upp här snart.

1 kommentar:

Trebarnmamman sa...

18 grader .... fy katten var orättvist !!

Här är det snöstorm och 5 minus Malin ....

Skönt att man slipper att gå ut nu iallafall ..