fredag 1 januari 2010

Året som gick!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort tidigare?
Japp, åkte till USA för första gången i mitt liv, samtidigt som vi flyttade dit!
Höll du några av dina nyårslöften?
Självklart! Även om jag inte kallar dem löften utan mål.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ganska många faktiskt
Dog någon som stod dig nära?
Nej, inte så nära men makens farmor.
Vilka länder besökte du?
USA, Kanada och Sverige
Är det något du saknar år 2009, som du vill ha år 2010?
Fler tatueringar ;)
Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?
30 januari
Vad var din största framgång år 2009?
Minus 20 kilo!!!
Vad var ditt största misstag år 2009?
Misstag? Jag? Aldrig!!!
Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har ju ramlat i trappen ett par gånger som vanligt (och då menar jag verkligen att jag ramlat, fråga mamma), lite träningsskador. Annars har jag varit friskare än någonsin.
Bästa köpet?
Löpbandet!
Vad spenderade du mest pengar på?
Svårt...säng, soffgrupp, löpband...???
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Varje vecka med minus på vågen. Och att barnen trivs så bra här. Att bror hittat kärleken.
Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2009?
Pokerface, för att Wilda är så söt när hon sjunger med.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Definitivt gladare! Ingen tvekan wse!!!
Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, men frågan är bara när, jag tränade ju typ jämt.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Lagt energi på att hålla kontakten med de som tydligen inte vill.
Hur tillbringade du nyår?
Med min underbara lilla familj, god mat och mys i soffan.
Blev du kär i år?
Varje dag! I min underbara man såklart!
Favoritprogram på TV?
Criminal Minds
Bästa boken du läste?
The Twilight Saga
Största musikaliska upptäckten?
Va?
Något du önskade dig, och fick?
En Kitchen Aid, ett löpband coh så säkert allt annat jag önskat mig också;)
Något du önskade dig, men inte fick?
Ett hus med pool
Vad gjorde du på din födelsedag?
Fick presenter på sängen och sen spenderade vi dagen i NYC hela familjen.
Finns det någonting som skulle ha gjort ditt år ännu bättre?
En pool som jag kunna svalka mig i när det var så varmt.
Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Avslappnad
Vem saknade du?
Bror
De bästa nya människorna du träffade år 2009?
Alla nya vänner här, brors flickvän Malin och svågerns son Valter!
.
.
.
Utmanar alla som känner sig manade!

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Minus tjugo kilo!? Wow!
Vilken karaktär du måste ha!
Grattis!

mammigranten sa...

Japp minus 20 and still ticking down!
Tack för kommentaren den värmde rejält och jag får ett leende på läpparna varje gång jag läser den, vilket jag nog kommer göra minst en gång dagligen.
Kram

Anne sa...

Instämmer i föregående talar, WOW och STORT grattis till minus 20kg. Det är en bedrift att vara stolt över!!!!
Verkligen, wow igen!
Har du nått din målvikt nu?

mammigranten sa...

Anne
Tack! Det värmer bra det du skriver.
Dock har jag ca 10kg kvar tills målvikten är nådd.
Kram