fredag 1 januari 2010

Gårdagen/natten

Igår åkte vi och handlade på morgonen.
Tanken var hummrar, men Noah började nästan gråta när han förstod att vi skulle koka de där levande hummrarna, så det blev lamm istället (om nu det var bättre, men det bräkte inte ivf)

Räkcoctail till förrätt till alla utom Noah, han äter inte "svenska" räkor.

Lamm med vitlök och rosmarin, potatisblommor och whiskey/tabasco chipotle sås.

Chocladmousse och hallon till efterrätt.

Mys i soffan och film

Mulan 2.
Barnen fick vara uppe så länge de ville och de gav upp vid 22.15.

Jag önskar nästan jag gav upp samtidigt.
Lite tv.
BUSTED!!!
Vilken bedrift va?
Att lyckas få kort på den sista skunden förra året!
Tanken var att få på den första på det nya året, men så blev det inte...
Min julklapp som tomten råkat skicka till makens jobb istället för hem.

3 kommentarer:

Gun.Marie sa...

Mmmmmumsigt ser det ut att vara!Myyysigt verkar det vara i soffan med mina älsklingar. kram mamma

Gun-Marie sa...

Daniel och cykeln var oxå FINA! kram igen mamma

mammigranten sa...

Mamma
Ja det var riktigt gott och jag måste erkänna, jag börjar bli riktigt stolt över våra matkunskaper och alla experiment vi vågar oss på.
Och visst är de fina alla de mina och cykeln med förstås även om baken är öm idag.
Kram