torsdag 31 december 2009

Tänk...

...vad mycket som kan hinna hända på ett år!
.
Om man inte räknar med åren då barnen föddes, för då hände det ju mycket varje dag, så är det nog detta år som det hänt mest hittills för mig och Daniel.
.
Först en flytt till USA.
.
Resa till Florida, där vi firade barnens födelsedagar på Disney World och Sea World.
.
Sen blev jag 30!
.
Mina föräldrar kom på besök och stannade 3 veckor.
.
Barnen började i preschool/pre-k och började så smått lära sig engelska.
.
Makens farmor somnade in.
.
Goda vännen Mrs F med make kom på besök i ca 1 vecka.
.
En 3 veckors tur till Sverige.
.
Svärmor och svärfar kom på besök i 2 veckor.
.
Resa till Washington.
.
Noah började skolan.
.
Wilda började preschool ensam, en stor bedrift för henne att klara sig utan Noah.
Och hon gör det galant!
.
En ny kusin till barnen föddes.
.
En trip till Niagra Falls, Kanada.
.
Halloweenfirande för första gången.
.
Ännu en trip till Sverige, 2 veckor för mig och Wilda, en vecka för Daniel och Noah.
Då vi fick träffa nya kusinen, gosa och sniffa bebis. Och träffa släkt och vänner.
.
Titta på en underbart fin och gullig skolkonsert med Noahs klass.
.
Fira jul själva för första gången någonsin.
.
Och nu fira nyår här i USA!
.
.
.
Sen har det ju hänt mycket mycket mer:
.
Vi har skaffat social security number och amerikansk körkort.
.
Barnen har så smått börjat bli 2-språkiga.
.
Jag har fått många nya vänner, både IRL och OL.
.
Jag har loosat 20 kilo!!!
.
Maken 10!
.
Sen har bådas muskelmassa ökat enligt vågen!
.
Många resor in till NYC har det blivit.
.
Några till havet.
.
Mycket shopping.
.
Mycket träning.
.
Sen har vi blivit medlemmar i ett gym.
.
Maken har blivit President.
.
Sen har det hänt mer och mer och mer!
Men jag får erkänna att jag inte saknar Sverige, jag saknar bara vissa svenskar!
Och får jag välja så vill jag stanna för evigt!
Visst har jag haft mina upp och ner dagar, men det hade jag ju i Sverige med, frågan är om det inte var fler då???
.
.
.
Gott Nytt ÅR
Önskar vi
ER!!!

5 kommentarer:

Taina sa...

Wow vad mycket det har hänt när man börjar kika bakåt och reflektera! Ett Gott Nytt År önskar jag dig och din fina familj!

Kramar från en till som trivs här :D

Anonym sa...

Precis så känner vi efter 6 år
(5 i NJ) i USA. Vi saknar inte Sverige, men vissa svenskar och de kommer hit då och då som tur är, eftersom vi inte åker dit så ofta.

GOTT NYTT ÅR från en som också trivs här.:))

S sa...

Vilket härligt år! Gott nytt år på er! Kram

Anne sa...

Vilken positiv lista, massor med positiv energi i de orden och meningarna. Jag blir helt glad bara läsa den! Instämmer för övrigt, trivs också mycket bra i Amerika!! De dåliga dagarna här är betydligt färre än de var i Sverige. Håller med om det du säger, saknar inte Sverige men vissa svenskar. Kram på dig!

mammigranten sa...

Taina
Gott nytt år!
och tack så mycket.
Visst händer det mycket på ett år när man verkligen tänker efter...
Kram

Anonym
Så är det ju, man finner sin plats på jorden, även om man saknar vissa personer. Viktigast är ju ändå egna familjen.
Gott nytt år!
Kram


S
JA ett alldeles underbart år!
Gott nytt år!

Anne
Tack!
Alltid roligt att glädja andra, även om jag tror att jag glädjs mer av din kommentar...
Kram