tisdag 29 december 2009

Motsvarigheten till Stockholms blodbad har inträffat...

... här i området Stanton.
Ingen blev dock avrättat, men blodmängden var nog ungefär samma.
.
Ok ok jag kanske överdriver lite, men MYCKET blod var det.
Och en hysterisk liten tjej.
Inte för att hon hade ont, utan för att det var så mycket BLOD.
.
.
.
Enligt barnen gick det till såhär:
Noah låg i soffan i deras tv rum.
Wilda låg nedanför soffan.
På något vis så "ramlade" Noah ner från soffan och landade på Wildas näsa.
(hur nu en snart 6-årig pojke kan lyckas hamna enbart på Wildas lilla knapp till näsa?!)
Blodet sprutade ut ur Wildas näsa.
Hon reagerade inte förrän blodet kom och blev hysterisk.
Den vita! mattan blev rödprickig.
Golvet i hallen likaså.
Och en STOR pöl på golvet ovanför trappen för längre än så hann hon inte innan jag kom.
Ok det tog lite tid, men jag var mitt inne i mitt pass med Jillian, så det skulle pausas och jag trodde ju inte det kunde vara sååå illa då de faktiskt bara varit tysta och tittat på tv fram tills Wilda började gallskrika.
Och hon skrek inte för att det gjorde ont utan för att det var så mycket blod, vilket hon påpekade flera gånger.
Så torka näsan, stilla blodet, klä av henne alla blodiga kläder, få henne att sätta sig ner med bomull i näsan och papper i händerna och springa ner och hämta trasa för att torka bort allt blod så hon kunde lugna ner sig.
Som tur var så slutade det blöda rätt fort. Så tvätta av henne, ta på rena kläder, ny bomull i näsan. Blöta upp alla blodfläckar på den vita! mattan.
Och så gnugga, gnugga, gnugga.
Nu tror jag att fläckarna är borta, men det vet jag inte förrän i morgon då mattan torkat helt.
.
.
Frågan är bara:
VARFÖR lägger man in en vit! matta i ett barnrum???
Visst det är vita heltäckningsmattor i alla sovrummen, biblioteket och biljardrummet.
Men varför???
Hade vi ägt huset hade mattorna rykt för länge sedan!!!
.
.
.
Men nu gick det ju trots allt bra och inget ont har hon.
Sen kan man ju undra om hon kommer sova bra inatt eller drömma mardömmar med blod i???

4 kommentarer:

Mrs F sa...

Stackars lilla gumman! Hälsa henne så mycket från oss! Kram

Gun-Marie sa...

Mina stackars barnbarn! Dom blev väl helt chockade av allt blod.GOTT NYTT ÅR önskar vi er alla 4. Kramar från mamma och pappa

Jeanette sa...

Stackarn, hoppas de går över snart=)
Ida ramlade igår med faktist så blodet sruta från näsan... Men ryggläge och papper intryckt i näsan gjorde susen=)

Gott nytt år på er alla♥

Jeanette sa...

Stackarn, hoppas de går över snart=)
Ida ramlade igår med faktist så blodet sruta från näsan... Men ryggläge och papper intryckt i näsan gjorde susen=)

Gott nytt år på er alla♥