fredag 11 december 2009

Moms Club & Hunger

I tisdags upplevde jag hunger för första gången på länge, kanske någonsin.
Ja inte hunger som i svält, men jag hade nog kunnat äta hela dagen lång.
Jag var konstant hungrig.
Så kanske har fått igång min förbränning nu.
Vågen idag visade på lite mer neråt.
Målet närmar sig, sakta, men säkert.
.
Efter att barnen varit i skolan/preschool igår så åt vi lunch och jag tränade.
Efter dusch och lite film för barnen så åkte vi till Daniels jobb. Vi skulle nämligen till Sears och kolla på gran. JA JAG VET, vi bor i ett område där det finns treefarms överallt, men i år fick det bli en plastgran, och ja JAG VET att jag sagt att vi aldrig skulle ha en plastgran i vårt hus. Men det fick bli så nu, då kan vi ha en gran hemma även om vi åker till Sverige över julen nästa år. Och nu fanns ju just den granen vi ville ha och på rea dessutom.
Och sen kan man ju faktiskt göra som alla andra i vårt område och ha fler än en gran.
Så i morgon ska den pyntas, just nu står den och `rätar´ut sig.
.
.
I veckan har jag varit en sväng på moms club.
Anne bad mig berätta lite hur jag fått nys om denna club.
I våras när det var mors dagsfirande på barnen preschool så pratade jag med en annan mamma som tipsade mig att prata med en tredje mamma. Mamma nr 2 hade varit med, men jobbade så mycket nu så hon inte hann med några träffar. Jag pratade med mamma nr 3 och fick sedan en massa papper från henne. Nu träffas vi en gång i månaden, med eller utan barn på månadsmöte. Sen arrangerar de moms night out varje månad och något kul för barnen på typ inomhuslekplatser, bio eller annat. Det arrangeras även parents night out.
Dessa klubbar finns över hela USA. Vår är i anslutning till skolan och det område vi bor i. Så alla som är med har barn i samma skola som Noah går i. Och kanske 40% bor i samma område som vi bor i.
Klubben donerar pengar, mat, kläder och leksaker till behövande familjer och föreningar i området. Nu senast var det till DYFS, vi skänkte då ett presentkort i en butik till en 14-årig pojke.
Tror det var det viktigaste, frågor??
.
Nu ska jag snart skjutsa Wilda till preschool.
Sen ska jag träna!!!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Vad duktig du är med träningen!
Jag sitter och funderar om jag ska träna eller inte... Men nu tror jag att jag gör det.

Mår ju så mycket bättre efteråt!

Kram

Saltistjejen sa...

Tycker det låter så härligt att du hittat Moms club och att trivs med dem där! Sådant är viktigt när man flyttar tilll nya ställen.
Härligt att du har kommit igång med träningen så bra också! och inget fel med plasstgran. med tanke på hur mycket skit som hälls över granodlingar så är det säkert ett hyhfsat miljövänligt val att ha plastgran faktiskt.
Kram!

Anonym sa...

Ha ha .gb

Anne sa...

Kul höra lite mer om moms club.
Jag har har hört talas om liknande grejer, som du skriver, så finns det säkert runt om hela USA.
Återigen får jag bekräftat hur bra dörröppnare barn är, att de verkligen gör man lättare kan få kontakt med nya människor när man är nyinflyttad...