söndag 13 december 2009

Lucia och lite annat

Än har vi inte riktigt firat Lucia.
Men i morgon...
Idag har har bakats lussekatter, i mängder!!!
Pepparkakor är ju inte riktigt min grej varken att äta eller baka, så det får bli köpta.
Barnen hade ju turen att få baka hos farmor och farfar då vi var i Sverige.
.
.
.
I fredags chockade Daniel oss med att komma hem innan 4!!! Visst vi skulle skjutsa barnen till deras movienightpreschool, men ändå...
Så innan dess hann vi med att klä granen.
Sedan lämnade vi barnen vid 5.30pm och så iväg och shoppa julklappar.
Inte så många, men vettiga. Nu har de ju bara varandra att jämföra med i år, så då gäller det ju att de har lika många paket ;)
Daniel och jag hann med lite snabb middag på Chipotle (tacos) innan vi åkte för att hämta barnen (och då var vi ändå tidiga).
De hade haft jättekul, pysslat, ätit pizza, tittat på film och gjort egna sundaes. När vi kom lekte de lekar för fullt.
Och OJ vad trötta! De brukar ju lägga sig vid 7 men klockan var 8.30 så ni kan ju tänka er...
Noahs bästa kompis från skolan var också där, då hans lillasyster går i Wildas klass.
Och japp, nu är barnens klappar klara.
Nu har vi bara varandras kvar.
.
.
.
Igår shoppade jag lite, någon mer liten skylt.
Julstrumpor till mig och Daniel.
Kjol till granen.
Snygga leggings till mig (var eg ute efter en klänning)
.
Daniel och barnen var ute och njöt av solen.
.
Sen håller vi på att kolla på Lost, säsong 5.
.
Idag har ju bakats som sagt.
Pizza blev det till middag.
Och vid 4 kom Amy och hennes pojkar.
Hennes man var tvungen att åka på tjänsteresa.
Men hon uppskattade den hemfixade glöggen, lussebullarna och pepparkakorna, men mest skumtomtarna och vem gör inte det?
Men jag måste säga det, vår hemlagade vitvinsglögg MUMS!
Och barnen lekte för fullt.
Och vi pratade för fullt och hade jättekul!
.
Ja just det, jag var iväg en sväng i förmiddags, behövde bakplåtspapper.
Allt var helt ok när jag åkte till affären, vägarna var helt torra.
Men när jag skulle hem hade det börjat regna, trots minusgrader.
Och fy FAN vad halt det var. På vissa ställen så bara gled bilen, trots låg hastighet.
Och i sista backen hem fick jag lägga i 4 hjulsdriften för att ta mig upp.
Vad tycks om årets adventsljusstake???
Och ja nu är 3:e ljuset tänt

1 kommentar:

Unknown sa...

Mmmmm skumtomtar. Vad är väl en jul utan skumtomtar?
Kul att glöggen blev bra. Jag har också provat att göra. Den blev super. Över förväntan!
Låter som att ni haft en riktigt bra helg.
Kram