måndag 7 december 2009

Alltså det här med glögg...

...det är ju bara såååå gott!
Varför finns det inte fler sorter att få tag i än Herrljungas vanliga saftvariant?
Jag får ju erkänna att jag gillar vit glögg mer än röd, men det kan jag ju bara drömma om.
Jag har dock en "burk" med glöggkryddor, de borde ju funka lika bra i vitt vin som i rött, eller?
Men när den burken är slut, vad gör jag då???
Några tips?
Eller finns det någon vänlig själ som vill skicka lite glöggkryddor hit??
.
.
.
I helgen var det rätt lugnt.
I fredags drack vi lite äppelglögg som Daniels chef hade med hit.
Gott!
Sen var det mest lugnt, lite träning, mycket städning, lite pyntande och donande.
Men än är det inte klart.
Och efter i torsdags så vet jag ju precis hur jag också skulle vilja ha det vid jul, men det får nog vänta tills nästa år...
.
.
.
Idag åkte jag och fixade lite julklappar.
En Ariel-docka till Wilda som hon blev förälskad i när vi sist var på Walmart, den är nästa lika stor som henne och kostade bara 9$!!
Sen blev det lite annat också.
Löpbandet fick sig en omgång också, skönt!
Sen hade Noah och jag lunch ihop.
Wilda ska äta lunch, pizza, på preschool på måndagar nu i december, lunchbunch kallas det.
.
.
.
Jag har även passat på att bjuda in en vän med hennes man och 2 pojkar på lite lussefika på söndag.
Hon skulle kolla med sin man så inte han lovat bort dem till andra.
Håll tummarna!
På lördag blir det nog en tripp till NYC...
För övrigt fortsätter nog veckan i rätt lugnt tempo.
Ja förutom lite julklappsstress på fredag kväll, då ska barnen på movienight på dagis och jag och Daniel kan hinna fixa lite klappar.

2 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Men du glöggkryddor kan du ju köpa i vilken mataffär som helst?!?!??
Vi har gjort egen glögg nästan varje år sedan vi flyttade hit och det är jättelätt. Man kan göra hur stor sats som helst och hälla upp på flaskor och ha hela säsongen!
Tror vårt gamla recept kanske finns kvar på vår gamla hemsida; http://www.ekoberg.net/blogg/julpyssel/
Som sagt eneklt och gott! man kan även göra glöggen precis hur söt eller icke-söt man vill. Eftersom jag ofta tycker att svensk köpeglögg är på gränsen till för söt brukar jag ofta göra egna glöggen ngt mindre söt.
Sjävlklart kan du använda vitt vin istället för rött om du gillar det bättre.
Det finns dessutom massvis med glöggrecept på nätet också som du kan kolla in och kasnke få tips av. Olika personer använder olika spritsorter. Alltfrån vodka till fina konjaker. Testa smaka och hitta din egen favorit! :-)
KRAM!!

mammigranten sa...

Tack för tipset!
Ska genast ge mig på det!

Kram