onsdag 18 november 2009

Kanske dags för lite uppdatering...

Tiden går fort när man har kul!
Här rullar dagarna på ganska fort.
Söndagen spenderades hos min bror.
Lilla Maja har nu blivit stora tjejen på 3 år.
Så då var vi bjudna på kalas.
Wilda var överlycklig för att få leka med kusinerna i deras fina rosa rum.
Men lite blyg inför morbrors Malin var hon allt.
Maja fick presenter som Wilda varit med och valt.
Och nöjd över presenterna blev hon.
En Snövitklänning, som skulle vara på hela tiden
och en liten hund som skäller, viftar på svansen och blinkar när man klappar den på ryggen.
Och som gladeligen blir matad med nappflaska.
Vilket Maja gärna gjorde.
.
Måndag var det promenad inbokad.
Med mamma och Marianne, hon var min dagmamma när jag var liten och bor tvärs över gatan.
Och hon är mycket omtyckt av alla barn i detta hus. (oavsett om vi nu är vuxna eler barn)
Det blev även en tur på stan. Då inhandlade jag en hel del svenskt till ruffeln på dagis.
Lite te
Lite Åre choklad
Lite saffransskorpor
Någon Nisse
Skumma Nissar
Skumma granar
och säkert något mer som jag glömt
Fick mig även en trevlig pratstund med Milou på forma rum
Alltid lika trevligt!
.
Även igår blev det en tur på stan.
Med vurpa!
Skulle gå ut ur en affär och missar det sista trappsteget, som är ett halvhögt trappsteg.
Ramlar självklart på knäna och båda byxknäna går sönder. Och så även huden på ena knät.
Så typiskt. Mamma trodde att jag svimmade...
På kvällen gick mamma och jag på bio.
Så olika
Rätt bra faktiskt, men jag såg ingen i min egen ålder, så jag drog nog ner medelåldern, haha!
.
Idag var det promenad igen.
Skönt med friskluft och svenska skogar.
.
.
.
För övrigt så sover vi länge på mornarna, Wilda och jag.
Vi har nog sovit ifatt både sömnbristen från resan och sömnbristen sen innan.
Skönt!
Men vi saknar Noah och Daniel JÄTTEmycket.
Men nu är det ju inte långt kvar.
2 Dagar bara.
Och på fredag ska vi ut och fira Daniel. Både födelsedagen och att han blivit VD.
Mamma och pappa ville att vi skulle fira detta, så det blir god mat på Strandbaren här i stan.
Det tråkiga är väl bara att brors Malin inte kunde vara med.
För henne vill jag lära känna mer!!!
Men det blir väl tillfälle till det med hoppas jag.
.
.
.
Kram på er!

4 kommentarer:

Taina sa...

Vad mysigt ni verkar ha det! Njut!!!

Kramar

Lina sa...

Här i huset gillar vi också Marianne! Fast nu var det väldigt länge sedan jag träffade henne, säkert 2 år sedan. Det blir ju inte så ofta eftersom inte föräldrarna bor kvar på gatan.

Trillingnöten sa...

Vad trevligt ni har det :) Är ny på bloggen och kikar in ibland, utan att lämna spår. Bättring utlovas!

Anonym sa...

vad jag letade efter, tack