lördag 14 november 2009

Framme

Efter en mycket lååååång fredag så är vi nu framme.
Barnen var på skola och dagis precis som vanligt.
När de sedan kommit hem/hämtats så blev det lite cyklande i väntan på att Daniel skulle komma hem.
Sen fika och sen åkte vi mot flygplatsen.
Lite lunch där efter inlämnande av väskorna, 2 st.
När Wilda och jag sedan skulle gå igenom så var det kramkalas med Noah och sjuka Daniel.
Noah vände sig sedan om flera gånger för att vinka och säga hej då.
Lite tårögd blev jag, men han grät inte ivf vilket jag trott.
Sen gick allt ganska fort.
Köa för att passera säkerhetskontrollen.
Köpa parfym till bror.
Toabesök.
Och sen fick vi komma på plats.
Lyfte 15 min efter beräknat.
Och direkt var det skuppigt och guppigt.
Tycker piloten kunnat varna och sagt:
it´s gonna be a bumpy ride
(precis som han i bussen i Harry Potter)
För turbulens var det, i ca 90% av tiden.
Lite snacks och juice när vi lyft.
Sedan fick Wilda middag.
Sen somnade hon, då var klockan 8pm.
kl.12 var det dags att väcka henne för frukost för då var vi framme.
Jag som vaknade kl 5 igår morse och bara sov max 1 timme i natt på planet känner mig allmänt snurrig och övertrött.
När väskorna sedan kommer så är Wildas väska manglad.
Ena hörnet är helt intryckt.
Går för att klaga på detta hos Continental, som säger att de bara ersätter bagage som blivit totalt demolerade. Och att Wildas fortfarande är ok att använda.
Tycker det är lite lustigt då hon framför som klagade bara hade en enkel spricka på sin och fick ersättning för det.
Bilresan till Tranås gick bra.
Wilda somnade i Linköping, ca timmen kvar att åka.
Och nu sover hon sedan en timme.
Jag somnade inte i bilen.
Skulle behövt det dock...
Packade ur väskorna och tryckte ut hörnet och ser att väskan spruckit. Händer det en gång till ramlar nog hörnet av, så duglig är den väl inte...
Käkade pizza.
Tog pappas cykel bort till bror.
Träffade brorsbarnen och brors flickvän.
JÄTTEKUL!
I morgon blir det kalas.
Lilla Maja har ju blivit stora tjejen, 3 år.

Inga kommentarer: