måndag 30 november 2009

Jag lever och mår bra!

Men tiden har bara flugit iväg sen sist jag skrev.
Sen att maken tog över det mobila bredbandet kan också vara en anledning till bristen på inlägg.
Jag hade inte en chans att var OL alls från det att han och Noah kom till Sverige...
.
.
Det blev lite träning, en skön runda i skogen på torsdagen, sprang hela svängen.
Underbart att skutta över rötter och stenar, då hinner man ju inte tänka på om man är trött eller ej.
På eftermiddagen firade vi min farmor som fyllde år.
Wilda var i full gas hela tiden.
.
.
På fredagen hämtade mamma och jag Noah och Daniel på stationen.
De hade hunnit med en hel del i väntan på tåget till Tranås.
Jättepepparkakshus på Centralen
Slottet
Riksdagshuset
och lite fika, såklart!
.
På kvällen blev det middag med mina föräldrar och bror (tyvärr utan flickvän) på Standbaren.
Mamma och pappa tyckte vi skulle fira både Daniels födelsedag och att han blivit VD sen vi sågs sist. KUL!
.
.
På lördagen åkte vi ut till makens föräldrar.
Där bakade barnen pepparkakor med farmor, farfar, faster och kusin.
Ja och sen åt de väl en hel del deg med ;)
.
Härligt att träffa alla igen!
Särskilt nya kusinen som anlände lagom innan lunch.
2 månaders liten bebispojke!
Underbart söt och jag får väl erkänna att både jag och Daniel blev lite bebissugna...
Och föräldrarna såg så där underbart lyckliga ut som bara nyblivna föräldrar kan göra.
Tyvärr missar vi ju dopet, men presenter överlämnades.
.
.
Söndagen blev det promenad för mig och maken.
Lekstund för barnen och de andra kusinerna.
Pratstund med bror.
Och så bio på kvällen, lurade med Daniel också, han var eg inte så sugen, då New Moon fått dåliga recensioner. För tjej-14is-aktig.
Men vi gick, jag, Daniel, J och D.
Jag och J gillade den mer än D och Daniel.
.
.
På måndagen kom A och E, så det blev lek, prat och tråkiga telefonsamtal till A under tiden.
Men det var trevligt ändå!
Och massa kläder till Wilda, som var helt i extas av alla fina klänningar.
.
.
På tisdagen kom S, M, A och W.
Lek, prat och bus igen.
Och ännu mer kläder till Wilda.
.
.
Efter flera lekdagar i rad så var barnen rätt slutkörda.
Så onsdagen blev en rätt lugn dag.
Förutom att jag fick skjutsa mamma till sjukhuset då...
Vi passade även på att hälsa på Daniels mormor.
.
.
På torsdagen blev det shopping med Daniels mamma på stan.
Barnen fick vara med och välja lite vad de ville ha, dock inga leksaker (det har de så mycket ändå), så det blev kläder till Noah, halsband och portmonä till Wilda, varsin kalender, bok till Daniel, 2 små skyltar och advenstsiffror att sätta på ljus. Och ja just det en liten tomte.
Har säkert glömt något som vi gjort och köpt...
Hann även med fika hemma hos svärföräldrarna.
Sen blev det lite mys hemma hos mina föräldrar.
Räk/rom bakelse, vin och färska räkor.
MUMS!
.
.
På fredagen blev det en tur ner på stan för att handla tandkräm, saffran och hämta adventsiffrorna och tomten som glömts i butiken.
Fördelen med en liten stad är att de visste vem svärmor( ja vi också) var och att svågern har en butik och lämnade in dem där. Så det blev en sista kram av svågern också.
Lite fika hos mamma och pappa.
Sen rullade bilen.
Daniel körde upp, lunchade med pappa, till hotellet, hej då till pappa.
Upp på rummet och lämna väskor, till Pressbyrån och köpa lite fredagsmys.
Somnade tidigt, vaknade tidigt, frukost tidigt, checka in tidigt.
Dock gick allt mycket smidigt då Daniel fått Silverkort på continental, så vi slapp köa.
Men resan var desto värre.
Wilda somnade och sov en timme.
Noah var vaken hela tiden, och han satt bredvid mig.
Jag hade behövt sova efter en så dålig natt, men kunde inte.
Fick migrän och mådde apa.
Massor med turbulens sista 2 timmarna. Ni vet sådär så man sitter i taken mer än på stolen.
Riktigt så illa hade vi det inte på resan till Sverige, Wilda och jag.
Så jag började leta kräkpåsar, vilket självklart inte fanns.
Insåg snart fördelen med att jag kört rätt mycke yoga, andningen hjälpte mycket.
Men det var tufft!
Väl på marken så gick allt supersnabbt.
Passkontrollen var kölös.
Smidigt som attan för oss som är vana att stå 2 timmar.
Väskorna som var hela och fina kom på bandet lagom vi nådde bandet.
Lite kaffe/te på Starbucks.
Vänta på bussen från parkeringstjänsten.
Till bilen.
Packa in.
Till IKEA och köpa lite mer svenskt till Wildas ruffle.
Och så hem, lasta ur, bada barn medan Daniel handlar det mest nödvändigaste och pizza.
Sen var kvällen rätt seg.
Barnen la sig vid 6 och jag gav upp vid halv 8.
.
.
Gårdagen spenderades med mer mathandlande.
Vi hann även med att vara ute i sköna solen.
Barnen cyklade och cyklade.
Sen vid 6 så åkte Daniel iväg, han är nu i Atlanta med jobbet, men kommer ikväll!
.
.
Just det, nämnde den trasiga väskan för svågern som vi köpte väskan av.
Han sa att säljaren för just dessa väskor skulle komma in den dagen, så vi lämnade in väskan hos honom, och tack vare det fick vi en ny fin väska och köpte en till liten rosa väska till Wilda, vilket var tur för annars hade vi inte fått plats med allt.
.
.
Kram på er alla, vi saknar er!
Bilder kommer snart!

6 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

jisses vilket hästminne du har .. jag minns ju för katten inte vad jag gjorde idag på fm .. jo just det städade,,,hihihi

Skönt att ni är hemma och välbehållna iaf ... hoppas bara inte mormor blev nåt allvarkigt med nu efter alla barnbeök !!?? när hon fick besöka läkarn !!

HA de gott !!// Anna

mammigranten sa...

Anna
Nejdå inte berodde det på besöken inte, det var diskbråcket som blev värre och ett infekterat öga.
Så i onsdags förmiddag var det läkarbesök i Tranås med en fortsättning till lasarettet i Linlköping för ögonundersökning.
Kram

Unknown sa...

Hittade just din blogg, hoppas det är ok att jag lägger till den i min blogglista!
Är själv utlandssvensk i PA sedan 1,5 år.

Kram Lele

mammigranten sa...

Lele
Det är helt ok!
Välkommen hit!
kram

anna of sweden sa...

Oj, vad mycket ni gjort. Och vad mysigt ni verkar ha haft!

Welcome back! :)

mammigranten sa...

Anna
Ja visst gjorde vi, men ändå kändes det som om tiden bara rann iväg och inget hanns med. Lustigt!
Kram