måndag 31 augusti 2009

Problemlösning & pyssel

Så nu är lösningen hittad!
Nya joggingskor inhandlades i lördags. Rejält uppbyggt fotvalv har de.
Testade dem i lördags, just då hade jag dock så ont, både av foten och av mensvärk så jag var alldeles blek. Igår var första dagen jag inte kände av det onda i foten alls. Den har ju varit bättre senaste tiden, men inte helt bra och i slutet av förra veckan var den värre än någonsin.
Efter dagens träning har jag lite ont, men inte alls som förut. Skorna sitter kanon och idag skippade jag att tejpa foten.
Köpte ju olika skavsårsplåster i början av förra veckan, compeed, men de var för små och en annan variant som var större, men så tunna så de bara korvade sig. Så tejp fick det bli, men nu slipper jag som sagt det.
Även Wilda handlade skor, ja eller stövlar och innetofflor.
Noah hittade inga innetofflor, men än så länge så passar ju hans från förra vintern.
.
.
.
Lördagen spenderade vi alltså i affärer.
Sen åt vi på Bensi´s, en italiensk variant. Vi gillar deras pizza, men jag får säga att vi blev grymt besvikna på maten där, alldeles för amerikaniserad. Och jag mådde så dåligt i går morse så jag svimmade. Säger det inte något om hur maten var så säg!
Igår var det en dag i pysslandets anda.
Wilda fick brev från preschool som innehåll en fisk i papp.
Denna skulle kopieras i hur många vi ville och sen dekoreras av familjen, för att sedan tas med ett helt stim till skolan. Dessa ska sedan pryda skolsalen under hösten.
Så medan barnen pysslade med detta städade jag bland mina scrap-saker, barnen blev överlyckliga över glitterlim, bokstäver, stickers, mönstrade papper, mm som jag la över i deras låda.
.
.
.
Idag leker de med modellera, ja eller bakar som de säger!
Annars händer inte mycket mer än vanligt, det övas på alfabet, det räknas och det skrivs.
Och Noah sköter sina toabestyr helt själv!

Inga kommentarer: