fredag 28 augusti 2009

Pool & pöl

Nu har jag fått svar på mina drömmar!
Jag har ju tjatat och tjatat om en pool, men det bidde ingen pool
det bidde en sjö!
Ja eller en början till sjö ivf, men fortsätter det regna som det gjort i natt och gör fortfarande så ska ni nog se att det blir en sjö.
(ni kanske märkt att jag som alla andra, ja eller många ivf har börjat märka mina kort, nu har jag inte gjort det med dessa, för vad är det eg att kopiera?)
.
Träningen igår gick bra. Körde 80 min på löpbandet och hade pulsen mellan 133-152 hela tiden.
Hur kan jag veta det?
Jo igår kom min efterlängtade pulsklocka, en rosa fin liten sak, bild kommer senare.
.
Sen blev det sandsäcken i 10 min och en massa situps i olika former.
Många kalorier försvann.
.
För en vecka sedan började jag även med en mat och motionsdagbok.
Kanonbra!
Rekommenderas till er som också kämpar mot bebismagar, dallerlår och tantarmar.
I boken skriver jag upp exakt vad jag ätit och hur många kalorier det innehåller.
Sen skriver jag upp hur mycket jag tränar och antal kalorier jag då spenderar.
Dagen efter skriver jag upp resultatet av gårdagens inkomster och utgifter.
Sen gör man ju av med mer bara på att vara, men det skriver jag inte upp.
.
Resultatet den senaste veckan=
-1,3kg!!
Och jag är nöjd med det!
.
.
.
Passar på att gratta svågern på hans 30-årsdag
GRATTIS P!
.
Lite roligt är det, vi gick i samma klass i mellan och högstadiet, sen gifte vi in oss i samma familj, vem hade kunnat tro det då?
.
.
.
Nu är det snart helg och vad som händer då vet jag knappt.
Nya joggingskor ska inhandlas, likaså ett par vettiga innetofflor till mig och barnen.
Sen får vi se...

5 kommentarer:

Jenny Wallentin sa...

Kul, att det har börjat röra sig på vågen åt rätt håll, det ger ju lite extra pepping att orka fortsätta...

Du förresten, när du märker dina kort...vilket program gör du det i..
Jag har försökt i adobefotoshop, men de blir så stora då att datorn inte kan ladda upp dem på bloggen.

Ha det gott! kRam kram

mammigranten sa...

Jenny
Ja visst är det kul! Men det är lååång väg kvar...
Jag gör det på http://www.picnik.com/

Kram kram

Mrs F sa...

Va roligt Malin!! Du är verkligen duktig som kämpar så, dessutom är ju god kondition bra för så mkt annat förutom att man går ner i vikt. Hoppas ni får en skön helg! Många kramar från oss, A o W hälsar till Noah o Wilda :-)

Saltistjejen sa...

OJ vad seriös du är i din träning!!! Imponerad.
Själv har jag itne alls kommit igång. BLÄ! Jag BORDE verkligen. Särksilt nu när jag inte pendlar för nu finns inga ursäkter....
Men men. Jag ska försköa ta mig i kragen.
Du är iallafall superduktig!
Haha snart kanske du kan ta en simtur i polen förlåt jag menar pÖlen... också! ;-)
Kram!

Taina sa...

Jätteduktig med din träning måste jag säga. Vi har inget löpband hemma. Jag har stått emot i alla år men nu ska det skaffas! Tonårsdottern har börjat träna lite löpning och visst är det bra att ha. Då finns det verkligen inga ursäkter att inte träna :)

Vi kommer att få en del pölar här pga Danny!!! Grrrrr säger jag bara!

Kramar