onsdag 2 september 2009

Inget & Lost

Här händer inte mycket just nu.
Dagarna går,
mat lagas
disk diskas
tvätt tvättas
hus städas
barn bråkar
barn leker
jag läser
Daniel jobbar
(numera som President)
.
Dagarna går och nu är det bara en vecka kvar tills Noah börjar skolan och Wilda ska tillbaka till preschool. Spända är de nog lite båda två skulle jag tro, även om Noah är mer än Wilda.
Han ska ju åka buss till skolan, träffa massor med nya kompisar och sin fröken. Lära sig mycket, vilket han ser fram emot som bara den, han älskar ju att lära sig nya saker.
I helgen tittade han på när Daniel vek ett pappersflygplan, en gång. Sen en timme senare vek han ett själv, till Wilda!!!
.
.
.
Igår lagades det makaronilåda, många matlådor blev det.
Sen åkte vi till lekparken och hade med oss lite fika.
Handlade på hemvägen också.
Självklart hanns det med träning på förmiddagen. Och självklart fick jag en ny blåsa på den andra hälen :( tror dock det berodde på strumpan denna gången. Det var nämligen en nopra just där. Jag och mina känsliga fötter!
Men tänk ändå, jag har gått massor med mil i olika skor, så hälarna borde ju vara härdade, eller?
När jag gjorde lumpen var jag dock en av få som inte fick blåsor av kängorna, hur konstigt var inte det då? Och då var mina kängor precis nya!!
Men men, lite tejp på båda hälarna får det väl bli nu då tills jag gått in skorna ordentligt. Sen blir det väl lagom att byta ut dem ;)
.
.
.
Idag vet jag inte vad som ska hittas på...
Vi får se, huvudvärken får släppa först innan jag ens tänker på vad vi ska göra.
Just nu leker ju barnen så bra, så dem ska jag inte störa.
.
.
.
För övrigt så är vi nog bland de sista som börjat titta på Lost.
Vi hyr film via Netflix (typ Lovefilm i Sverige)
Och där kan man nu kolla på lost, direkt från datorn till tv:n.
Så i lördags började vi med säsong 1.
Kanon bra!
Inte så att vi inte fattat tidigare att den skulle vara bra, men när den kom till Sverige 2004 (tror jag) så kollade vi på x antal serier och tyckte det fick räcka med dem.
Men nu är det ju inte mycket på tv och ingen film hade vi hemma heller.
Tacka vet jag HDMI!
Så nu ä vi väl snart klara med säsong 1, tror jag, vi har väl 3 eller 4 avsnitt kvar. Och med alla säsonger så kommer vi väl vara klara lagom till jul eller nåt ;)
.
.
.
Kram

3 kommentarer:

Camilla sa...

Stackare att ha sa mycket problem med blasor. Inget vidare alls.
Hoppas ni hittar pa nat kul. Sjalv ska jag nog bara njuta av solen, lasa en bok & kanske planera den nya rabatten (fran solstolen:)).
Pa lordag blir det en tur till NY.

Ha det gott

Ann-Marie sa...

Jag tycker synd om dig som har sådana problem med fötter, blåsor och migrän. Drabbas själv av huvudvärk ganska ofta, men väldigt sällan migrän - ta i trä.

Lost har jag tittat på sedan det började i Sverige, men jag håller med dig, ibland kan man inte följa alla serier, det blir för mycket. Sedan förrförra omgången tycker jag i och för sig att Lost har blivit lite rörigt, jag (och även mina tonårskillar) har lite svårt att hänga med i alla turer fram och tillbaka. Du får titta vidare och se vad du tycker.

Ann-Marie sa...

Jag tycker synd om dig som har sådana problem med fötter, blåsor och migrän. Drabbas själv av huvudvärk väldigt ofta, men inte så mycket migrän - ta i trä.

Jag har följt Lost sedan det började i Sverige, men jag håller med dig, man kan inte följa alla serier. Sedan förrförra omgången tycker jag att Lost har blivit lite snurrigt, det är så många turer fram och tillbaka att man inte kommer ihåg om det handlar om nutid eller dåtid. Du får titta vidare och se vad du tycker.