tisdag 18 augusti 2009

Och vad blev det?

Trevligheter såklart!
Yes I did it, jag klara det! Som Dora utforskaren hade sagt.
Jag skrev upp för ett NJ-körkort idag och klarade det.
Trevligt!
Skrev upp första gången förra tisdagen och då hade jag ett fel för mycket.
Man får ha 10 och jag hade 11, idag hade jag 7.
Kalaskul! Och det är nog första gången jag är nöjd med fotot på kortet.
Tråkiga är ju att det bara gäller i 2 år, sen måste man ju förnya igen, men då blir det ju lättare.
Och så kanske man är smalare med om 2 år...
Firade gjorde vi på Ruby´s.
Gott!
Idag har jag även hunnit med lite träning. Det fanns bra tips i Women´s health, som jag prenumererar på. Så jag körde enligt intervall vecka 1. Och det gick bra. Känner inget i foten alls idag. Underbart!
Så nu blir det likadant 2 gånger till denna veckan och sen öka på löpdelen nästa vecka. Och till hösten så ska jag enligt detta schema klara milen på en bra tid, vi får väl se...
Glöm inte bort att deltaga i TÄVLINGEN!!!

16 kommentarer:

Taina sa...

Grattis!!! Vad kul!

Kramar

Trebarnmamman sa...

Grattis, Grattis !!!

Anne sa...

Åh, vad kul! Jättestort grattis till teoriprovet! Visst trodde man att man aldrig skulle behöva göra om en sån här sak, när man en gång i tiden fick sitt körkort där hemma så drog man ju en suck och tänkte att yes, nu har jag körkort "för alltid" men då visste man inte att det skulle bära av till USA och att man här skulle behöva ta körkort på nytt.
Apropå träning. Jag vet att du i tidigare inlägg nämnt Jillian Michael och tränings-dvd. Eller minns jag helt tokigt nu? Jag har för mig jag läst du brukar träna till hennes träningsfilmer. Det gör jag också! Tycker hennes No more trouble zone (tonvikt på styrka men också kondition) är helt superbra. Svettigt värre men oj vad jag gillatr den tränings-dvd. Om du inte har den så kan den rekommenderas! Jag beställde nyligen hennes 30 day shred, ska bli spännande att prova den då den kommer.

Gun-Marie sa...

GRATTIS ! Nu är du väl glad.kram mamma

Camilla sa...

Grattis till körkortet!
Hur många frågor var det?

Skönt att foten verkar ha repat sig och att det inte gör ont längre.

Ha det gott
Kram

Färjtorp sa...

Hej och tack för att du skrev hos mig!! Vad roligt att du brukar kika in, jag blir såå glad!!!

Ha det gott
kram johanna

Mamma Mimmi sa...

Vilken fin blogg du har och vad kul att läsa om era äventyr på andra sidan dammen. Kram Mimmi

Färjtorp sa...

Hej! Vad glad jag blir att du kikar in hos mig! Välkommen igen.
Ha det gott
kram johanna

mammigranten sa...

Taina
Tack så mycket!
Kram

Trebarnmamman
Tack tack!
Kram

Anne
Nej det trodde man ju verkligen inte att man skulle göra om igen, men visst det är ju bra, nu kan jag ju det där med att köra bil här även teoretiskt, och bättre än maken dessutom ;)
Jodå jag tränar med Jillian, vi har lite träning på On Demand här på kabeltv, så där började jag med hennes 30 day shred. Finns ju 3 varianter, alla på 20 min och alla 3 är med på dvdn. Jag har shred dvdn, banish fat boost metabolism och no more trouble zones. Och jag älskar alla 3. Shred delen är tuff, 3:an är nog bland det värsta jag varit med om, men hon är bra Jillian med att få en att fortsätta.
Kram

Gun-Marie
Tack mamma, jo jag är superglad, men mest över att jag ser så smal ut på kortet;)
Kram

Camilla
Tack!
Det var 50 frågor, en del superlätta, nästan dumma, en del supersvåra som inte ens fanns svar till i boken.
Kram

Mysiga lantliga ting
Klart jag tittar in hos dig, du har ju en så mysig blogg ju.
Kram

Mamma Mimmi
Tack!
Kram

Mysiga lantliga ting
KOmmer snart tillbaka igen ;)
Kram

SweFlo sa...

Grattis! Visst ÄR det kul när man får en bra bild som man är nöjd med? När man är fast boende på längre tid gäller körkortet i 10 år, ska förnya mitt i februari. Och hoppas såklart på ett bra kort där jag inet ser ut som en straffånge, ha ha!!!

mammigranten sa...

Sweflo
Tack!
Det visste jag inte, vi får väl satsa på att bli här längre då, det är ju vad vi önskar...
Maken ser ut som något från en skräckfilm på sitt haha!
Kram

Lina sa...

Kul! Grattis!

Anonym sa...

GRATTIS jättebra gjort nu hoppas jag du tränar ännu mer när foten är bättre Daniel blev väl ochså glad förstår jag. ha det så bra ni alla vi hörs bingis

♥ Fyra årstider sa...

Men vad kul. Grattis!! Väldigt spännande att läsa om ditt liv.
Kram Lotta

Saltistjejen sa...

Jättergattis!!!
Får man fråga ifall det var svårt och dyrt?
Härm i NY säger de att det är rätt dyrt. varken jag eller maken har därför fått ändan ur för att försöka skaffa NY-körkort. Känns även sisådär att köra upp i New York trafiken.... iallafallll tycker inte JAG det.
Men jättestort grattis till dig!
Kram!

mammigranten sa...

Lina
Tack!
Kram

Bingis/pappa
Japp försöker träna mycket, men jag måste ju vila också ibland, så 6 pass i veckan får räcka;)
Båda jag och Daniel är nöjda och glada, försäkringen minskade med 107$ per månad hos det försäkringsbolag vi har, det enda som godtog internationella körkort. I september ska vi kolla runt hos andra, för då är det dags att förnya.
Kram

Fyra årstider
Tack tack!
Kram

Saltistjejen
Vi hade ju körkort i Sverige innan och då är det inte så dyrt, tycker jag, men allt är ju relativt. Kostade 10$ att registrera sig och sen 15,75$ för att få själva kortet när man klarat provet.
Det var 50 frågor och en del av dem fanns det inte ens info om i körkortsboken. Men mycket är ju enkelt och logiskt. Och vi slapp ju köra upp!
Kram