måndag 17 augusti 2009

Måndag & playdate

Så var det åter måndag.
Helgen försvann fort med lördagens biobesök, G-Force, och söndagens solnjutande.
Ja vi hade kanonväder även i lördags med, men då kände vi för bio med barnen (ångrade oss dock skarpt många gånger, men det är en annan historia)
Filmen var för övrigt kanonbra!
Igår njöt vi av gott väder, sol, bad i lilla poolen och bus.
Idag har Noah haft sin kompis Mats här på en playdate.
Så i förmiddags bakade vi kanelbullar, supergoda och med mindre socker än vad receptet angav, givetvis.
Så det var fullt ös i några timmar.
Sen mot slutet kom hans mamma och systrar och då blev det lite bus i källaren också.
Skickade med en påse bullar när de åkte...
Mats åt ju 3 stycken så han gillade dem ivf.
Nu badar barnen.
Jag sitter i fåtöljen och varvar ner efter den fartfyllda dagen.
I morgon ska jag kanske iväg på trevligheter, eller otrevligheter...beror ju på hur det slutar.
Vad säger jag inte, vill ju inte jinxa det ju!
Glöm inte att vara med och tävla om fina smycken!

9 kommentarer:

Taina sa...

NU blev jag nyfiken! VAD ska du ut på imorgon då?

Kanelbullar, mums. Jag har inte bakat bullar här än. Är inte tjenis med torrjästen än...

Kramar

Saltistjejen sa...

Oj jag belve också nyfiken! Hm, undrar väldigt vad det kan vara.
Kram!

Helena sa...

Hej!

Tack för titten i min blogg. Jag har svarat dig där, men svarar dig här också.

Vi ska flytta till Boston och flyttlasset går troligtvis i mitten av sept. Vi har inte bokat biljetten ännu. Det är maken som ska jobba där i minst ett år, men vi hoppas få stanna i 2-3 år.

Hur länge ska ni stanna?

//Helena.

SweFlo sa...

Vi såg den där G-force precis när den kom ut, och Sarah kör fortfarane med den där catch-phrasen: "Poop in the hand, poop in the hand!" Det var nog filmens höjdpunkt för henne, ha, ha!!!

Gun-Marie sa...

Vad nyfiken jag blir. Hoppas att det inte är otrevligheter som jag haft idag. Tandläkaren i 80 minuter! Det finns ju roligare saker att göra. Kram mamma

Mrs F sa...

Hoppas det blir trevligheter!! Miss you too!! Kram

Stjärnor & Champagne sa...

Nu blir jag nyfiken på vad du skall göra imorgon.....Låter som en trevlig dag med bullbak och grejor. Ja visst är Avalon fint, vi har bott där en gång innan.

Kram Anne

Hjärtat Mitt sa...

Hej!
Tack för ditt besök!
Ja, Kolmården kan jag verkligen rekommendera. Barnen har alltid tyckt om att åka dit.
Så spännande din dag låter, jag hoppas att det blev trevligheter.

Kram Mari

mammigranten sa...

Taina
Blev ju teoriprovet, men det vet du ju redan...
Jodå jag har bakat med både färskt jäst och torrjäst här och det gick bra, denna gången hade jag dock torrjäst som svärmor hade tagit med, då gick det lite lättare.
VAd gäller den färska så köper jag alltid några paket extra varje gång, för de kan vara dåliga även om inte bästföre-datumet är passerat.
Kram

Saltistjejen
Bara teoriprovet
Kram

Helena
Åh vad kul med en flytt till Boston!
Hoppas ni kommer trivas!
Vi ska stanna i 4 år, men vill stanna längre (sch säg inget till någon av mina släktingar ;) )
Kram

Sweflo
Antar att jag och Sarah har samma humor då, jag skrattade nog som mest just då, haha!
Men den var ju sjukt snyggt gjord, filmen alltså. Noah önskar sig den i julklapp, så de lär väl lägga an poop in the hand då med, just n hängde de väl kankse inte med på språket helt och hållet, men till jul kanske...
Kram

Gun-Marie/mamma
Nej tandläkaren i 80 min blev det inte, ska inte dit förrän i början av oktober...
Kram

Mrs F
Japp trevligheter blev det!
Kram

Stjärnor & champagne
Det blev teoriprovet för ett NJ körkort, kanske inte så trevligt i sig, men efteråt när man klarat sig så är det ju trevligt.
Får ju erkänna att jag drömmer om en weekend, bara med maken på Avalon nästa gång vi är i Sverige, massa pengar och en tom resväska att fylla med shoppingfynd från alla fina butiker...
Kram

Hjärtat mitt
Japp det blev trevligheter.
Jo Kolmården får det nog bli nästa sommar kanske, om vi är längre i Sverige då vill säga...
Kram