torsdag 6 augusti 2009

Ensam

Sitter här hemma ensam, med foten i högläge, film på tvn och skriver här.
Barnen är på summer camp (sista dagen), maken och svärföräldrarna är på g till NYC för att hinna med lite strosande där (går ju fortare och är smidigare utan barn).
Men lite ensamt är det faktiskt.
Men foten behöver lite vila.
Har haft ont i den ett tag nu, så träning har det inte blivit så mycket av, mer än promenerandet på våra turer och hoppandet i vattnet och nu igår även hoppande på studsmattan som vi köpt.
Det konstiga är väl att jag inte känner något i foten när jag springer och hoppar, men efteråt.
Igår testade jag att springa lite på löpbandet igen, gick bra i ca 12 min...
Alltid något dock.
Nu blir det lite te tror jag...
Saknar era tips på saker att göra i Washington!!!

7 kommentarer:

SweFlo sa...

Har inte varit där själv, men vi var på G att flytta dit för några år sedan och gjorde lite research. Jag komme rihåg något om Rock Creek Park och zooet de har där, plus alla fantatstiska museer såklart. Hoppas att foten blir bättre snart!

Anonym sa...

ta och försök lägga på is på foten när du tränat eller gått. gärna när du sätter dig framför tv eller datan hoppas det blir bättre bingis

Anonym sa...

Hej hej, Vita huset och magnificent mile är måsten. Då får ni bla se Lincoln monumentet och Vietnamkrigsmonumentet m.m. Georgetown är en jättemysig
stadsdel och där ligger bla vår fina ambassad! På andra sidan floden ligger Arlingtonkyrkogåden där bla John o Jackie Kennedy ligger begravda. Det är en kyrkogård för militärer och presidenter. Absolut värt ett besök. Mitt tips till er är att köpa boken "Washington D.C day by day" där finns många bra tips beroende på hur många dagar ni är där. Lycka till!
Hälsningar Christina, Lewisberry PA

Gun-Marie sa...

Stackars dej som får sitta ensam hemma när dom andra roar sej! Blev väl bättre när du fått hämta hem dom ljuvliga små grynen! Pröva att linda foten rätt hårt en stund och lägg på ett isomslag utanpå så kanske det blir bättre. Puss puss smulan

Taina sa...

Hej där!
Tråkigt med foten. Hoppas den blir bättre snart.
Angående Washington så finns det MYCKET att göra där, men med småbarn så skulle jag INTE springa runt och spana på alla monument...Vi var där i våras och det är en UNDERBAR stad! Jag fick ju tips av både Annika samt Peter, som bor där http://peand.blogspot.com/
Vi besökte honom i Georgetown som är en jättefin stadsdel och där finns ju Sverigehuset vid hamnen som man kan besöka och äta kanelbullar. Annars så kan jag rekommendera Air and Space Museum och det fina zoot de har. Vita huset är också intressant att se. Om man vill se mycket på kort tid rekommenderar jag också sightseeingbussen, en dubbeldäckare, som du köper 1 ller 2-dagarsbiljetter till och som du kan kliva på och hoppa av var du vill och när du vill. De har flera hållplatser i stan. Super när man har småbarn! Och man hinner ju se SÅ mycket.
När åker ni?
Kram

Camilla sa...

Den där foten verkar krångla mycket för dig, inget vidare alls.
Hoppas att ni får det mysigt när ni åker till Washington. Det borde ju finnas hur mycket som helst att se där. Har tyvärr inga tips att komma med när det gäller den resan, men jag ser fram emot att få läsa vad ni gjort & sett.
Ha det gott

Jenny W. sa...

Hej hej! Du har fått antiinflammatoriskt va?!
Har de röngat foten så du inte har en stressfraktur ??
Kram Kram