tisdag 4 augusti 2009

Museum & avsked

Ungefär såhär känner jag mig nu.
Trött och lite suddig i blicken, men idag kom jag ihåg att ta med mig minnet från kameran ivf.
Detta är Wilda i ett nötskal, svår att fånga på bild om hon inte vill.
Och någon sånhär träffade vi inte på i havet idag.
Vi åkte till havet direkt efter att vi hämtat barnen på summer camp. Med packad kylväska och badväskor så åkte vi iväg med 32 grader i skuggan.
HÄRLIGT!
Och väl vid havet så var vågorna mindre och vattnet lagom varmt (ja det kan väl alltid vara varmare, men det svalkade precis perfekt med sina 22 grader)
Vi var i och badade länge, tills barnen började bli blå om läpparna och skakade smått ;)
Sen hade jag och D lyxen att kunna bada lite utan barn, vilket inte händer ofta.
Käkade middag innan vi for hem igen.
Åter till söndagens museumbesök.
Massa bilder på djur från olika delar i världen, dinosarier, dräkter, statyer, mm, tog jag här är ett urval, men på vad? det vet jag inte riktigt.
Vad detta är vet jag dock, Wilda, Noah och Daniel som fikar.
Mammut
Sabeltandad (dock inte den från Ice Age)
Knasigt bolldjur
Stoooora dinosaurier
Wilda testar sina datakunskaper
Noah med dinosaurie bakom
Dammig elefantflock
Hjortmammorna på vår baksida (vi har ju haft 3 stycken vi sett regelbundet på baksidan. En med 3 ungar, en med 2 och en med en)
Men nu verkar mammorna ha tagit avsked från barnen.
De verkar dock känna sig trygga hos oss och sover förmiddagsvila precis utanför vårt biljardrum.
I morgon gör vi nytt försök för att få ordning på mitt SSN och körkort efter att vi hämtat barnen, när vi har lite barnvakt.
På torsdag är det sista dagen på summer camp, vad vi hittar efter att vi hämtat de får vi se då.
På fredag drar vi till Washington för lite sightseeing och hotellnatt.
Några tips på vad vi bör se, som vi hinner med på 2 dagar med 2 barn?????

1 kommentar:

Mrs F sa...

Mycket spännande kan jag tänka mig!! A o W tittade med stora ögon på bilderna :-) Dit ville de "gääärna" gå när vi kommer o hälsar på!