onsdag 12 augusti 2009

Bilder, bilder och mer bilder

Nu ska ni allt få ;)
Vi har haft jättebra dagar med besök och mycket fart.
I fredags drog vi iväg tidigt till Washington.
Gick fortare dit än väntat, som tur var.
Barnen var sysselsatta med ritblock a´la speciale, messfree pennor som bara funkar på särskilt papper, vilket innebar noll färgfläckar på fingrar, kläder och bilinredning!
Innan vi åkte hann jag med att ta kort på denna insekt, den är typ 5-6cm stor.
Såna här har vi massor på baksidan, De syns dock inte så ofta, men som de hörs.
Ibland är det nästan öronbedövande. På fredagen gick vi massor och det var VARMT!
Jag orkar inte namna alla kort, men ni känner säkert igen det mesta
Space museum
Lindberghs plan
Noahs keps, den andra glömde vi i bilen så vi fick köpa en ny.
"pinnen"
Vita huset
Inbetalad skatt
Visst ser vi ensamma ut?
Ett träd som blivit sten
Spöket Wilda dricker vatten
Började visst tidigt, det där socker-suget
Svenskt!
Åker tåg, eller gör vi?
Viktigt att hålla tungan rätt i mun när man surfar
Smart dam som kom på det där med kevlar!
Jag har numera kevlar på mina naglar ;)
Texten ovanför tavlan stämmer väl in rätt bra på oss?
Noah fick åka vagn för att hans tå ömmade, så Wilda (som är lättare fick åka på mina axlar, kanske inte det bästa för min fot, men lite extra vikt är ju inte fel, är ju inte så länge sedan fötterna bar på den extra vikten ju)
Lite karusell för att belöna barnen!
Idag har vi varit iväg 2 gånger.
Först till Pickell Park för möte med MOM`S Club. Idag var det fler roliga mammor och barn där.
Fick då även veta att det skulle vara träff med alla mammor och blivande Kindergarten barn från området i samma park nu i eftermiddag.
Tydligen så är det så bra att alla barnen i området ska gå i am-klasserna. Det kommer bli 3 klasser, så det är ju inte säkert att de hamnar i samma klass, men de känner ju åtminstone igen varandra på bussen. Och det kommer bli fler träffar innan skolan börjar.
Alla är så jättesnälla och hjälper gärna till och förklarar om man undrar något.
Så kul!
Nu ska jag njuta av lite lugn och ro när barnen leker fridfullt uppe. Friskluft har de ju fått mycket idag, nästan 6 timmar i parken blev det ju, innan regnet kom.

5 kommentarer:

Saltistjejen sa...

Härliga bidler! Vad ni hunnit med!
Jag tyckte det var väldigt intressant att se alla memorials i DC. Man har dock lite svårt att som svensk inse hur många krig USA varit med i. och att faktiskt fortfarande deltar i ett just nu.
Ofattbart!
Kram!

Camilla sa...

Vilken massa fina bilder!
Ni verkar ha haft en toppenresa till Washington.
Blir sugen att åka dit. Kanske blir det nu snart...
Ha det gott
Kram

Mrs F sa...

Härligt med besök! Jättefina bilder från W DC. Visst känner man historiens vingslag när man vandrar förbi alla monument.. Skönt att det var lite roligare mammor idag:-)

SweFlo sa...

Härligt med en massa kort! Den där insekten var ett av de första mysteriumen när jag bodde i NY 1993, nu vet jag att det är en cikada. De kan "sjunga/spela" upp till 70 decibel, så verkligen öronbedövande!

Gun-Marie sa...

Kul att du är tillbaka! Vilka fina bilder, önskar att pappa och jag varit med. Undrar bara var Boel och Olle är. Var dom inte med till W. Daniel är ju riktigt bra på att fota plus allt annat han är bra på! kram mamma