onsdag 29 juli 2009

Träning och screening

Har väl eg inte hänt så mycket alls sen i måndags.
Igår skjutsade jag barnen som vanligt till Summer camp.
Tränade en sväng med Jillian, som vanligt.
Gick sen ut och solade och läste Shopaholic Ties the Knot, så skönt!
Hämtade barnen.
Njöt av den svala luften inne ett tag. Barnen hade ju varit ute nästan hela tiden på förmiddagen, så de behövde kyla ner sig lite.
Blev lite lunch sen film. Sen gick vi ut, jag solade och de lekte med vattenpistoler.
Sen kom det en skur, sen sol sen en skur igen.
Vi fortsatte att vara ute, vi hade ju badkläder på oss alla tre och regnet var ju bara skönt.
Tills det började åska, då gick vi in.
Fixade med middagen
Lövbiff
Stekta champinjonhalvor
Hemmagjort kryddsmör (santa marias Garlic & Pepper)
Morötter
Paprika
Gurka
Och ris till de som äter kolhydrater
Jättegott!
Idag skjutsade jag iväg barnen som vanligt, insåg dock lagom vi kom in i klassrummet att vi var där 10 min för tidigt, men det gjorde inget.
Hem igen och träna.
Hade tanken på att springa med en hastighet på 7mph, dvs ca 11.3km/h i ca 15 min, men det blev i 35 min. Fattar inte vart den orken kom ifrån.
OCH jag kollade inte på klockan en enda gång!
Så när jag var helt slut och hoppade av kollade jag på klockan för första gången och den stod på 35, 23! Helt otroligt och lär väl aldrig hända igen.
Jag brukar ju fixa att springa på 5 eller 5,5mph (8-8,8 km/h) i 35 min, men 7mph?!
Nu staffar det sig dock.
Har fått en konstig brännande ilande känsla i ena foten och sitter nu med en kylande nalle på den. Vet ju att den foten kan knäppa en hel del, men när jag sprang kände jag inget alls och sen bara PANG!
Jaja, det går väl över någon gång...
I morgon har Noah screening inför Kindergarten starten.
Spännande!
Rapport kommer i morgon!

1 kommentar:

SweFlo sa...

Lövbiff! Åh vad gott! Jag har aldrig vågat mig på några lövbiffrecept under mina 13 år här. Vad hette köttet på engelska, så att jag kan införskaffa lite. När jag bodde själv mina första år efter gymnasiet var lövbiff det som jag firade med när jag fick lön, det var liksom höjden av lyx för mig då... helst med bearnesås! Kram!